( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, mars 25

LEX MARIA är inte möjligt

Helgen är snart slut, och nu har jag diskuterad hela händelse
av vad som hände på sjukan, med familjen och vänner m.m...
Jag vet att en LEX MARIA inte är möjligt, ( privat personen
kan inte LEX MARIA anmäla
), men en anmälan blir det..
Vi upptäckta att vissa medicinering, som intravenös injektera
av cortison inte ens finns med i ( arbete) patient-journalen.
Massor av annan fel som hade kunna kosta mitt liv....
Ingen fenantoin ( medicin mot EP / kramp ), jag fick medicin
efter mycket tjat och efter jag hade fått två ( 2 ) krampanfall...
Tror inte heller dom finns med i journalen.......
Nej jag är inte bitter och kräva ingen hämnd, men rättvisa
ska ske, det är så att jag kan protestera, men om man ta
gamla Hulda på 97 år, hon vågar inte kommentera, så hon har
ingen chans...Dö i fred, Tant Hulda ( "jag" tänker på dig )

( Jag vill anmäla fel eller brister i vården )


Sedan jag flyttade från "stassi" till "96" har min magen kommit
igång ( tror jag ), långsamt men....säkert.... långsamt
Jag sova som en gris, lägger mig rund klocka 2030 och
vaknar på morgonen rund klocka 0600, en natt somn som
ta nästan 10 timmar, tror inte jag har sovit så länge sedan
jag var tonåring......Vad en lite tro i vården kan återkomma, och
vad lite trevlighet av personalen kan ändra resultatet på
läkning. av sår och lindring av smärta...
Något Länstinget kan lära en lektion av, inte allt handlar om
pengar....

att vara, är att vara, ............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar