( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, mars 25

Titel;...(.svårt att hitta på )..., kära dagbok ?

Men nu tillbaka till Blogg/Dagbok, ...**

"Biverkningen" kan man kallas dom, eller varför inte
"symptomen"nackdelen med all dom metastasen och
tumören är att olika "symptomen" ( hos mig i alla fall )
börja komma fram, eller gömma sig....som t.ex, ett vis
sorts känslighet " vilket liknar sömn-känsla " i fötterna,
och det är tack till att jag har en metastas på högersida
i huvud, nära vid rörelsecentrum, lika gäller det för vänster
ben vilket inte 100% gör som jag vill..eller känner för....
en märklig och konstig känsla.....mitt i benet finns en liten
5 til 10 cm stor område som vägrar ge den känsla man
är van med.. Metastasen gör som att mina ögonen gör att
jag inte kan läsa ( ibland på när håll, ibland på distans )
och jag behöver ta av glasögonen ibland... väldig irriterande.

Jag har förstått att LAH's sköterska har fått tag in min
blogg- /dagbok-adress, och jag ser det positiv, ni är
hjärtligen välkommen ( bara ni vet att jag inte hålla tyst
om jag tycker något är fel och det gäller allt och alla !!!
)
Fördel med att ni ( LAH ) har börja läsa min blogg är att
jag kanske inte allt behöver förklara in detalj i fortsättningen, för
ni vet det då redan...

Nu på slutet lite "Roliga fakta" angående " temadagar 2012 ",
dagar man inte hör så mycket om, jag vill först förklara vad
temadagar är, en tema dag är t.ex 2012-03-25* Våffeldagen,
2012-04-01*, Skojardagen och 2012-04-05 Skärtorsdagen....
Det är bara att om dom följande dagar hör man inte mycket om !!!
2012-04-12* Lakritsdagen ( Trollet har sin egen dag )
2012-05-02* Harry potter-dagen ( who cares ? )
2012-05-04* Star wars dagen eller varför inte
2012-05-06* Nässlans dag vilket är lika illa
2012-05-11* Negerbollens dag ( Inte mina ord ! )
2012-05-27* Ostens dag ( Min nationaldag )
2012-06-06* Fruktens dag* -  Sveriges nationaldag* - Dagen-D
* - Färskpotatisens Dag* - Sillens dag / allt på samma dag !!!
( Man kan kalla det, nästan "Midsommar" )

Att vara, är att vara, som ett tema ( midsommar låter bra )

1 kommentar:

  1. Woooho!! Jag har en egen dag =)

    Lakritstrollet

    SvaraRadera