( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, mars 4

Trokigt ,så ett inlag till....

Skura, ta bort skruvar, ta bort handtag och kladd, på inne och
ute sida av köksluckorna  och lådor ( inte exakt i den ordning ).
Vi har nämligen bestämd att vi ska låta ny lackera köksluckorna
och lådorna. Färgen är bestämd, lika som nya handtag, offerten
kan alltid vara billigare, men ändå inte så farligt dyrt, om man
tänker att en kök ska hållas ett livstid .....köket är från 80-talet.
Fördelen med att göra det på det viset, är att man hittar saker
i lådor och skåp, saker man inte har använd på en decennium
eller mer, och då vet man att man kan kasta dom saker....
----------------------------------------------------------------
PS, innan jag glömmer det, vi tar INTE emot några förslag för
vilket tapet, eller vilken färg det ska vara.
----------------------------------------------------------------
Köpte idag frö för att sätta 2 sorten tomat, gurka och paprika.
Sätta frö, eller odla, heter det tror jag, vi ska göra ett försök.
Normal få jag plantor från målaren, men detta år ska jag
överträffa honom med mina egen plantor, det är meningen i.a.f.
Det tar upp till 10 dagar om att ser om något börja växa, så
jag kommer er uppdatera angående min bondroll....

Att vara, är att vara, bonde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar