( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, mars 6

Vila i fred, "Misse"....♥

Det blev en känsligt dag igår, vår älskade gammal kat "Misse"
Vår "kryp under skinnet, jag vill gossa" gick bort från oss......
Men nu är han hos sin kompissar, "Philemons", "Särris", "Simpson"
och busernas kungen "Pruttel". Vi kommer att saknar dig.....

För mig känns det inte mycket bättre, sömnlösa nätter, ( okej inte
helt sömnlös, sova ca 4,5 timmer ),  trött på dagarna, tupplur på
soffan. Vad ska man göra ? Det känns att vi börja från ruta ett igen...
Sitta vid köksbordet klocka 0330 på natten,.......Det som att göra är,
skriva min blogg / dagbok, lite inspiration finns i alla fall,...
Och den som har läst min Blogg / dagbok på sista tiden har kanske
upptäckt att jag har använd mycket fakta angående livets mening,
barndoms minne och kunskap. Jag önskade att jag hade använd dom
möjligheterna tidigare i livet, men på 70- och 80- fanns inte den
underbare möjlighet av internet, vi hade endast den Nationelle
encyklopedi till användning.....

På den tid fanns inte heller mycket så mycket känd över t.ex Cancer*,
( min far dog från hjärntumör, när han var 49 )
Min prognos ( när jag fick den 2010 ) fick mig att undra om cancer
var en DNA överförbar sjukdom ( ärftlig ? ) Svar; nej Inte i mitt fall !!
En vis ärftlighet finns, men vid annan cancerform ..
Och är denna sjukdom inte smittsamt om du undrar....
Nu kan man hitta på internet allt över denna sjukdom och deras
botemedel, cytostatika,  joniserande radioterapi och sedan kort
laserbehandling....
(*- Ordet Cancer är latin och betyder ordagrant " född för att vara ond ".)

Laserbehandling är kvar i utveckling-stadium, men jag kan tänka
mig att delta som " provkanin " i processen, och det bara för att kunna
ändra på det slutgiltiga av min prognos....Jag kommer att fråga och
diskutera " question in case " med mina läkare, och möjligtvis med min
försäkrings bolag.... jag tror inte att dom kommer tycker om den frågan.
Men om dom acceptera ansökan, då kan det kanske blir en resa.
I Sverige finns den möjligheten inte ( i alla fall vad jag vet, Jag kan 
ingenting hitta om detta på internet ! ), Sverige deltar inte i
testen / forskning angående laserbehandling ...

Att vara, är att vara,........Vaken klocka "hela natten"

1 kommentar: