( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, april 27

500 dagar sedan beskedet

Att vakna från, att min dotters katt ( vargkatten ), står
och krafsar på min 3 dagar gammal operationssår
är ingen skön upplevelse, hoppas han tyckte om
flyglektioner..

500 ( FEM HUNDRA ) dagar sedan jag fick beskedet
att jag har cancer, jag vet inte om man ska fyra det
eller om jag ska ta en flaska whiskey och försöka dricka
bort det. Men meddelande jag fick från min läkare igår låter
så bra, att jag gör båda idag, dricka bort att jag fyrar
500 dagar cancer, det är väl en bra skäll att ta en whiskey.

Jag fick äntligen meddelande av vilket regnr jag ska ha på
ATVn och att den ( ATVn ) blir skickad idag med " DEN
DEUTSCHE POSTEN " eller med andra ord DHL ( som var
från början en amerikansk fraktbolag som gick mellan
California och Hawaii,...Dalsey, Hillblom & Lynn, var
tillsammans grundare från DHL 1969 )

Det är en inte så lätt komma ihåg nr, men jag  har kommit
på nån brygga / rim / fras, ( " My Horrible Wife " eller något i
den stilen.) Förstå rätt att jag älskar min fru, men som alla
redan vet, är hon en draka, så varför inte "My Horrible Wife"
och om man vill komma ihåg ett regnr är det ganska lätt att
använda ett fras eller rim t.ex.vår nuvarande bil heter "tuffa",
och min före bil hettade " FNU " en sorts mindre "Gnu", alla
kallar sin fordon väl för något, så min kommer att bli
"My Horrible Wife" .....?

Att var, är att vara, horrible ?

2 kommentarer:

  1. eller Mamu Ha Whiskey?

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad är det för fel med "MY HORRIBLE WIFE" ?
      Alltid vill "Max Ha Whiskey"

      Radera