( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, april 27

Total onödigt fakta

......men ibland undrar man hur sonen tänker.

Grabben skriv på Facebook något angående rea förlust av
aktier eller liknande / Jag citerar; " förtydligande lyder visar
vinst/förlust i relation till omkostnadsbelopp, uttryckt %-tuellt.
värdet beräknas som vinst/förlust / omkostnadsbelopp 100."
slut citat, / men att kommentera en sån beräkning med 
"香蕉是像砖,但少矩形" och, i mina ögon är det lika med
att säga  "Bananer är som tegelstenar, men mindre rektangulära ",
( Översättning från " Google Translate " )
jag tycker att man kan säga i normal svenska att det är "kines"
för dig, men okej, för ordningskull acceptera jag din åsikt bara
för att jag vet att du inte gillar bananer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar