( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, april 22

bättre information ?

Jag skriv för igår att jag hade känningar av kramp i axel och dom
var igår igen. Efter ha pratat med LAH's läkare fick jag höja dos
med betapred till 18 styck om dagen, förhoppningsvis hjälper det
till vi kan komma med en bra lösning på saken, det är inte roligt
att få dom känslor att få en krampanfall kan jag meddela.
Undrar bara om det är metastasen, eller kepra som spökar....

Vi skulle idag ( läs igår ) till Jula men nu på momentet när jag
skriver det vet jag inte om det ska bli av. Jag behöver köpa en hjälm
till 4-hjuling och en bra jacka som är med varselväst eller liknande,
för jag vill att man kan ser mig när jag är på vägen, säkerhet för allt.
Nu bara vänta på min ATV, >> och >> det >> tar >> lång >> tid >>

Jag har börjat med att skriva en bok, eller bättre sagt en brochure
som beskriver hur det är att ha cancer, hur det känns och hur det
är att gå genom alla behandlingen, jag hoppas att det kommer att ge
människor i framtiden bättre information om hur det är att leva
att vara med en person och att jobba med cancerpatienter.
Jag började skriva " boken " redan för en par månaden sen, så jag
har skrivit och berättad redan några sidor.

Jag vet inte om jag kommer att lägga ut något av detta på min
blogg / dagbok, men jag ska försöka att skicka det till någon av
dom många bolag som har att göra med böcker, t.ex piratförlaget.
Hoppas jag kommer att få lite feedback...
Jag gör det inte för att tjäna pengar på det, jag heller ge bort
dom pengar till cancerforskning och i särskild barncancer.

Att ha cancer är inte lätt, särskild för det finns ingen information
för människor hur man kan eller ska reagera, eller vad är vanligt etc 
Känslor beskrivs aldrig i informationen angående cancer och med
min " bok " hoppas jag kunna ändra det...Vad tycker ni ?

Att vara, är att vara, med dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar