( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, april 18

i 24 karat guld...

Sätt lite kaffe och försöker vara tyst, så att min fru inte vaknar
av att jag springer runt i huset. Konstig att man sova som en
gris på sjukan, men så snart man kommer hem, vaknar man
tidigt igen....Kollade lite på gamla bilder av den tid jag jobbade
med transportera bilar mellan Europa och Sverige, kan säga
att jag saknar den tid lite, köra sportbilar som en annan bara
kan drömma om, t.ex Porsche Boxer i 24 karat guld...








Det tog till 11:57 innan solen kom fram, perfekt lagom till
lunchen, då kan man sitta ute på altan, i solsken äta lunch.
lunchen blev spaghetti gratäng, och en drick-soppa. Undrar
hur det är möjligt, att allt, efter sjukhus besöket går så jätte bra,
livet visar sina ljusa sida igen.......

Igår var rörmokare och elektriker här igen för att färdigt ställa
vattenproblemet vi hade, dom har byt pump och det mekanism
som styr pumpen, äntligen har vi normal tryck i kranen igen...
hoppas jag...?

** Fick nu på morgonen lite små funderingar angående 
högkostnad skyddet från landstinget,... varför ska man betala 
 85 kronor per dag,om man har högkostnad-skydd och man 
ligger på sjukhuset... ? Jag har ligget i 40 dagar på sjukan, och 
det kostar mig 3400 kronor, men högkostnad-skydd är till 1900 
eller är det 2200 ? , jag vet inte exakt, men om vi säger 1900, 
varför behöver jag då betala dom andra 1500 kronor ? **

Får väl vänta på fakturan som ska kommer i veckan...

Att vara, är att vara, skyddat 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar