( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, april 19

Whiskey, Nytt medicin mot cancer ?

George skriver in sin blogg att följande artikel har stått i DN
Jag har bara kopierad en liten del av texten;

******( jag citerar )**************************
Fynd ger hopp om ny cancerbehandling
Forskare vid Lunds universitet har gjort en upptäckt som kan
resultera i en ny cancerbehandling. Forskarna hoppas att det
om några år ska kunna leda till att lung-, bröst- och 

tarmcancer kan behandlas på ett nytt sätt.  - - - -text- - - -
Många av dagens cancerläkemedel är riktade mot släktingar 

till gammatubulin, dock utan att påverka just detta protein.
– Det gör att det inte borde vara allt för svårt att hitta en 

substans som blockerar gammatubulin.
******( slut citat )****************************

Om man läser alla bloggar och artikeln som handlar om cancer
och behandlingen om cancer undrar man hur det är möjligt att
cancer över huvudtaget kan består.
hit och dit, finns artikel över att dom hittat motverkande medicin
som i förhoppning kan bota, eller bromsa cancer, nya medicin
och nya behandlingsmetoder, poppa ur marken, men varför tar
det då så lång tid innan "vi" ( cancer patienter ) kan få dom
behandlingen och medicin, jag tror det är bättre att testa medicin
eller behandling, än ha kvar dödsdomen hängande över sig....













 Jag ska idag till sjukan för göra min " favorit " röntgen ( magnet )
och efter det ska jag till avdelningen från LAH för att lägga om
min cvk ( ingång i nacken ), jag fick i morse undvika hunden " vi
passar hunden för 2 dagar " och fick tack till det en stor märke
( bula ) på min fot, så nu blir det ännu svårare att gå med bussen
än innan, kanske jag frågar målaren att köra mig till sjukan, vem vet...

Att vara, är att vara, ???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar