( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, april 11

Knäckebröd med " OST "

Dagen är långa och tråkigt, tur det är skit väder ute, så
om jag var hemma och frisk hade jag inte ens kunna
jobba i trädgård, eller med poolen, eller liknande.
Fördelen med det tråkiga väder är att man kan ta upp en
gammal och jag tycker kul hobby igen, rita.
Och det är vad jag hålla på med på dagarna när jag inte få
behandling eller medicin,


Frugan sa att jag ha fått en brev från migrationsverket
angående min ansökan att bli Svenskt.....( nej jag var inte 
under påverkan från morfin när jag ansökte )
Det var på tid tycker jag, nu efter att vänta i ca 16 månader
har dom äntligen börja jobba, dom vill att jag nu ska skicka
in min pass och uppehållstillstånd, och då blir det igen vänta
på att dom ska bestämma om jag ska få bli lagligt båtflykting
här i landet.... jag kom nämligen med färjan för 17 år sen
( via Danmark ) till Sverige....

Näringsdroppe jag få värja dag ( för att få extra näring )
fungerade inte som det skulle inatt, påse var kvar halv full, hmmm
eller halv tomt, ( beroende hur man ser på saken, positiv eller 
negativ ).Jag fick i alla fall 700 kalorier in mig, jag få väl ta en
närings-grogg senare på dagen......skål

Imorgon blir det återbesök till den avdelning som nästan kostat
mig mitt liv, KAVA, dom ska kolla om min mage fungerar som
det ska, men jag kan redan säga; "nej, det gör det inte" , jag
ligger kvar på sjukan för det....det är nu 5 veckor jag ligger här.

Men nu först på morgonen blir det yoghurt, kaffe och det var jag
har längtat mest efter, en knäckebröd macka med "tatatada" OST.

2 kommentarer:

  1. Och i och med ostintaget räknar vi dig härmed återigen till de levandes skara:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. behöver jag svara på detta kommentar ?

      Radera