( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, april 29

Väntande på DRÖMVINSTEN

Jag vet att jag ska ta det lugnt efter en operation, men
fiat 600 är ut sitt hörn i garaget, och tomt på reservdelar.
Fixad nytt batteri och färgspruta, pumpat upp däck, och
idag kommer fönster och kofångare, så nu är bara resten
kvar att göra...och om det inte är nog, ölen från Tyskland har
kommit, en kompis köpte 2 platta Norrlands för mig, kvar är
rören till poolen som ska monteras, det betyder att vi snart
kan bada i 25 grader vatten, kan nästan inte vänta...

Läste igår en underbar protest, angående lönen-förhandlingen..
Jag hålla med att skillnaden mellan lön av kvinnor och män är
vansinne, om dom gör samma jobb, med samma resultat men ,
Men allt är relativ hur man tittar på saken, förstå rätt att jag är inte
den personen som säger att kvinnor ska ha mindre lön för
samma jobb, men om man läser följande börja man tänka efter,

Kvinnor beklagar sig ofta högljutt, över att de endast 
får 85 % av männens lön,.....
- Men herregud - de har ju sin egen lön också !!


V75 gav som vanligt 5 rätt till jackpotten, undrar varför jag
spelar ?, i alla tid har hästen inte sprungit som jag vill, frågan
är varför ? kan dom inte fixa "en" gång att jag blir ensam
med 7 rätt, och det samma gälla för lotto, 22 kronor är inte
mycket, men jag kan inte kalla det en "vinst", en vinst är det
när man få mer tillbaka än vad man satsar.....Jag spelar inte
för så mycket pengar, men en insats av 42 kronor en vecka
gör, att man inte blir glad med en "vinst" av 22 kronor.....

Att vara , är att vara, väntande på DRÖMVINSTEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar