( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, april 6

Som tegelstenar inte gör

Då är det bara vänta på "pelle" läkare som ska komma kolla
min mage och konstatera om att allt är som det ska.
Jag fick igår höra att jag kan börja äta lite mer "fast" mat,
fast mat är i denna sammanhang Potatismos och grönsaker
mosad till ett kompott, undrar hur det kommer att smaka.
Soppa var inte så dåligt, men skönt med lite växling..

Nu en mycket seriös och mycket allvarligt upptäckt jag har gjord...
Jag läste nämligen igår på dotter'1 hennes blogg att, dr.Evil
( hennes Sambo) har, (och det är för mig under alla kritik )
outvecklade kunskaper angående det store universum.
Hur kan en man ( som Dr.Evil ) , vara en sån allmänbildad
person och inte ha läst "Liftarens Guide till Galaxen" då finns
där bara ett sak att säga   "Dr.evil gå stå i ett hörn och skäms dig"
Vissa av liftaren guide's citat är världskänd och ett måste för
att kunna citera, som t.ex.;
"Konsten att flyga handlar helt enkelt om att missa marken."
"Skeppen hängde där på himlen ungefär på samma sätt
som tegelstenar inte gör."

Och för att dementera redan direkt all kommentar i förväg ( vilket
jag vet ska komma
), angående att Douglas Adams skulle var
drogat när han skriv dom böcker kan jag bara säga;; - All har man
mycket morfin eller andra drogar in sig, behövs inte betyda att ett
förmåga till sunt förnuft är borta, och det, betyder för mig att där
finns hopp. Jag är nämligen sedan igår utan morfinspruta, moahahaha....

Efter en dag vänta, har jag givit upp att "pelle"läkare ska komma
tror att han har för mycket för sig eller att han bara glömma det..
.
attvaraarattvara@myself.com

2 kommentarer:

  1. Men exakt!! Hur kan han ha missat det- dålig, dålig, DÅLIG Dr Evil!!!

    SvaraRadera
  2. Han tog aldrig droger han bara rökte på lite. Kanske lite väl mycket mot slutet men det är en underbar bok :)
    Som bara måste läsas.

    S

    SvaraRadera