( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, april 25

tack för oxinorm

Opererad i halsen för en port-a-cath, låter nästan som en go
fransk vin, men gör ont som fan.... Igen flera tabletter eller bättre
sagt kapsyler med oxinorm för att få ner smärtan...
Nu hoppas att framöver den PAC kommer att fungera bra, så
jag slippar blir stucken varenda gång nån vill ta blodprov eller dyl.
Men den personen som säger att  operationen för en PAC inte
gör ont är dum i huvud, tack för oxinorm ( smärtstillande )

Idag blir det lungmedicinska, klocka tio, för dom förberedelse
angående strålbehandling som jag ska få den 7:e Maj.
Målaren ska leka taxi för mig, för sjuktaxi är exakt som man
skriver det " sjuk taxi ", förare kom till ingång 48 och frågade efter
någon som heter Andersson, inte jag sa jag, 10 minuter senare
frågade han om jag var "MaMo", ja sa jag,men du frågade först om
jag heter Andersson, okej ingen fara med det, taxi var bra på tid.
Men en strecka från ca 10 km ska inte behöves ta 1 timmer och
15 minuter, det är sjukt ((( SJUK TAXI ))).

Förlåt men jag kan inte låta bli att kopiera en del från 
"George" sin blogg,

Man har fattat ett beslut som kommer att kosta SUS Skånes universitets
sjukhus drygt 2 miljoner kronor extra! Helt i onödan!
Rekryteringsfirman har fått i uppdrag att rekrytera ca 125 st sköterska
utav behovsmassan på ca 400 sjuksköterskor.Denna rekryteringsfirma
får för dessa rekryteringar utav 125 personer 3 125 000, alltså 3,1 milj.
kronor.Det gäller alltså total enbart 125 personer och kostnaden ligger
redan på 3,1 miljoner utan att en enda lönekrona är utbetald! Men hae
man å andra sidan gått med på kravet att öka ingångslönen med 3000:-
till 24 000:- för ALLA 400 sjuksköterskor hade den totala kostnaden ökat
med enbart 1 200 000:-, alltså 1,2 miljoner kronor och det ÄR MED 

ARBETAD TID för den kostnaden!

Att vara, är att vara, beräknad

1 kommentar: