( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, april 16

Vad hände igår ?

Först vaknade jag till en underbar soligt morgon, och då
bestämde jag mig att det blev dags att göra något med poolen.
Med en försvinnande fart av ca 12 liter per minut hålar jag
på att tappa bort vattnet från överdraget från poolen. Jag
startade på morgonen, klocka 0900 och klocka 1324 har det
sjunket ca 3 cm ( tror det är ca 12 kvadrat meter x 30 mm =
360 liter ) - jag har tid och ingen brådska !!!! Byta ändå till
annan pump så att det gick lite fortare....Poolen var inte så
smutsig som jag befarade, skönt.

På dagen var dotter 1 här för att städa bilen, pimpmobilen ska
byta till annan ägare. och dotter 2 inkl. anhang kom oxå, det
betyda det att barnbarn 2 och 3 var hos oss hela dagen medan
föräldrar kunde göra andra arrende....( utan barn )

I morse tidigt ( ? ) vaken klocka 0545 tid för kaffe och tidningen
ska jag kunna ha ett vanligt liv igen ?
Det blir naturligtvis med medicin och plåster, men på moment
känns det som ett underbar liv jag lever.

Att vara, är att vara, utan brådska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar