( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, maj 21

Sol, Vind, och "en ej" uppvärmd Pool

 Hur ska jag börja denna vecka, okej jag börja med igår som vanligt..
    Nej, inte Ted Gärdestad, men vacker väder, med en liten bris, sittande vid poolen.
Det var en underbar helg, men idag blir det bråk, jag ska idag kontakta leverantör
av vår dopp-pool-värmare, igår kväll var det i poolen 16,6 grader varmt ( lite kallt ), 
och hela natten har värme gått.... Nu på morgonen är det 15,9 grader varmt, hur
kan en värmare göra det kallare ( om den inte skulle vara trasigt ), min egen
hembyggde solvärmare gör ett bättre jobb....Eller har jag kanske gjord något fel ?

Helgen gick åt vara byggledare till altan bygge, uppe vid dotter 1 och måg 1's stuga,
nästan allt är färdigt, det ska bara skruvas ihop, och fixa trappa... hoppas det blir
en invigning med ett glas vin, innan kastanjeträdet har blommat färdigt !
Idag blir det samtal till och med LAH angående ingången dom opererade in i mig, du
vet den så kallade Port-a-cath ( tycker att ordet påminner om kattvakt ), och när dom 
ska spola genom den Port-a-cath,  jag ska ha oxå nya recept utskriven, 
inkl nytt läkare intyg eller hur man ska kalla det nu !

Jag vet inte om det är nödvändigt att ge just denna info för jag skrivit redan 
                                      om det, men ändå !!
          linjer/Linie05.gif               
                                     POOL INFO !!
                   Pool temperatur, igår kväll 16,6 ( ca 20:00 ), ute 11,8
               Pool temperatur, nu på morgonen 15,9 ( kl 05:30 ), ute 8,4
       ( Temperatur i vattnad hålla bra, men värms inte med värmare ! )
          linjer/Linie05.gif
                           
                                 Att vara, är att vara, ......
                                               smileys/bigsmilie17.gif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar