( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, maj 28

Helgen är slut, tillbaka till jobbet...

Helgen är slut, " the party is over ", en normal arbetsvecka kommer att starta
igen, och den ende store skillnad är att frugan ser ut att vara ett år " yngre "
och jag har blivit är en medborgare i ett annat land...( okej " vi " van 
Eurovision Song Contest 2012 med " loreen  / Euphoria " i spetsen )

Maten på festen blev en stor succé, och jag kan rekommendera maten på
" Restaurangen / catering på strandgatan 2 i linköping ". ( fantastisk )...
Vi beställde för 25 personen, men vi kunde lika bra har bjudet 35 personer
på festen, så mycket mat det var, inklusive " allergi-fritt " och special beställd mat.


Maten vi fick levererad av restaurangen var följande;

     Ouvlaki spett med Lamm,  Fläskfilé och Nötkött -
    Ört och vitlöksmarinerad Kycklingfilé ( hela-filer )
    Olivröra på bröd, Halloumi ( gnissel-ost ) Tiropita -
    Spenat och Fetaost paj - en Spenat och Fetaost utan
    Ägg ( för vi har en Ägg allergiker i familjen )

    Vegetarisk kött eller hur man ska säga ( så en finns 
    med i familjen ) - Hummus - Tzatziki - Grönsallad 
    med dressing och Hembakat bröd med smör.....
    Själva fixade vi lite mer godsaker till som Ouzo som
    välkomstdricka ( alkoholfritt alternative fanns ) en
    Sallad med Jordgubbar och Vattenmelon - och 
    lite brieost, och som efterrätt en 25 personers " Orio- 
    cheese-cake " som vår yngste dotter bakade.....



Söndagen gick åt för att städa bort, och plocka bort konstiga saker, som
t.ex party tältet, alla stolar och bord, julbelysning som var våra lampor på kvällen
och mycket mera,....
Och som tur klarade jag mig, från konstiga saker som krampkänslor, och ingen
plingplong taxi behövdes kalla.in. Jag sov för förste gången på länge, mer än
7 timmar i streck,  Vi la oss runt klocka 01:00 på festnatten, och jag vaknade på
morgonen runt klocka 0800, tur för mig det var exakt i tid för att ta medicin....
Orsaken att jag sov så länge, kan har varit, att spänningen för arrangemang
försvann, och troligtvis dom få whiskey, vin och läsken, jag var tvungen att
dricka...( stackars lille jag ). Och som ni kan ser på bilderna, ser alla glad ut,
vädret var perfekt, och själva " födelsedagsbarnet " har redan börja planera, när
hon vill gå upp i luften...

  Att vara, är att vara, som en orio-cheese-cake
Liten extra inslag,  Detta är en klipp som finns på " youtube " var son och hans grupp blev 8:a,
     "Linköping Lightning Flames " RM i Borås ( fantastisk prestation )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar