( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, maj 29

Tänka lite längre, än näsa långt är

En väldigt tidigt inslag, även för min del, jag har inte sovit bra inatt, tror
att det kommer att bli en " extra " tur på soffan lite senare....igår blev det
en ansträngd dag, inte att jag har gjord så hemsk mycket, eller att jag har
överdriven arbetad. Men jag tror, att före veckans ansträngningar
( Sambandet, med min frugan födelsedags party ! ) var lite för mycket för
min kropp... Trötthet, och jag vill bara sova, men problemet var igår att jag
skulle vara hundvakt... däremot var fördelen med att vara hundvakt, att hunden
var ännu tröttare än jag.,,..Man kan väl säga att det var en lat-hundens-dag....!!


 Jag vill påminna er och människor
i er omgivning att jag startade en
insamling för cancerfonden ett tag
sen tillbaka...

 Insamlingen har stannat på en
ynkliga 500 kronor, det är en
2 % från det totale mål jag
försöka att få in ( 25.000 )
innan Jul 2012....

Snälla hjälp till att komma upp
i alla fall till en 10 %,
Då behövs jag mig inte skämmas....


                                                                      
Tillbaka till gårdagen äventyr, eller hur man ska namnge saker man gjorde
eller tänkte göra. På eftermiddag innan regnen började, tog jag en dopp i
poolen, jag har verklig längtade efter att kunna simma igen, och hoppas att
jag kan göra det hela sommaren i värja dag,
( Det var en anledning att jag fixade extra värme till poolen..)

Jag tycker att min
kropp behövs dom
rörelse i ( tempererad )
vatten, särskild om jag
vill behålla min kondition.
Man kan nästan inte tro,
att man tappar nästan hela
konditionen inom en 10
veckor sjukhus liggande......



Som det står in min Spåkulan på Facebook, att drömmar kan blir sanning ( om
man ska tro på sånt ? ), skulle vara bra om " Landstinget " eller hur den
" Organisation " nu också heter, kunde göra lite mer för alla patienter på sjukhus
runt om i Sverige, angående konditionen ...Dom patienter som ligga länge på
sjukan, kan " då "kanske behålla sin konditionen med simpla rörelse ( kan räcka 
med rörelse i sängen, och då menar jag det inte dom " specielle snuskiga rörelse )..
men t.ex simpla bensträckning, eller liknande, muskelstärkande rörelse, och det
skulle bespara mycket pengar i kassan....
Vilket i sin tur, kanske kan betala sjuksköterskas löner...?

Att vara, är att vara,... tänka lite längre, än näsa långt är !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar