( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, maj 31

( Inlägg 500 ) Klaga eller positiv ?

Jag vet inte om jag börjar förvandla till varulv, zombie eller kanske en vampyr.....
Att vakna tidigt på morgonen ( runt kl 03,00, och byta ut dag till natt, eller 
tvärtom ), gör mig inte så mycket, men sova gör jag inte, iaf inte på natten...
Jag går till sängs klocka 22,00 vaknar runt kl 03.00, kan lägga mig igen runt
klocka 08,00 vakna mellan 09.00 och 10,00, ta en tupplur mitt på dagen på
soffan ( 14,00 / 16,00 ) och då börja man om igen, Men det konstige är att
jag sova i alla fall min 8 timmar värja dag, är man då varulv, zombie eller vamp    
     manniskor/Mensch09.gif             manniskor/Mensch09.gif
Jag har haft en diskussion igår i telefonen, angående ett " beteende " som jag har,
nu vill inte gå detalj, men " jag " tycker att vise personen, ( ingen utpekat ) ska
behöva sig sätta in en situationen, som man inte kan kontrollera, som t.ex blir
cancersjuk ...så man kanske kan lösa många problem  ( förstår rätt att jag inte 
önska en ende människa denna sjukdom, och om ni tror att jag bara för en dag kan 
glömma att jag är cancersjuk kan jag lovar och intyga med handen på hjärtat, att jag 
inte glömmer det för en sekund. ) Dom andra människor omkring kan glömma bort
det eller tro att livet bara går vidare, ( det gör det också ) men försök plantera in
ditt huvud den tanke att man " kan " dö värja dag, eller att man " " vakna värja
dag, inget är värre än har den kunskap av veta, att man hade bara 6 månader kvar
att leva, all ändras prognosen, den tanken finns kvar och försvinner inte !!!!

Nu börja jag likna som all dom andre blogg man kan läsa på internet...
Har man inget annat att göra än klaga och tycker synt om sig själv ? 
Jag ( och jag hoppas " ni ", mina trogen läsare ) har förstått att jag, är en
person som försöker, att ser allt " med en positiv inställning " Jag tycker, eller
tror att positiv tänkande kan bota allt.....inklusive Cancern.

Min filosofi är " att allt kunde varit värre ", och som min blogg antyder," att vara
är att vara,. med dig " ..Hade jag inte haft cancern, kunde jag vara dödat i en
trafikolycka, jag hade kunna vara ensam, utan min frugan och barn ( barnbarn ),
jag kunde vara född i Ghana, Syrien eller i en av dom länderna var man inte vet
om man få mat eller vatten nästa dag....Nej, en positiv inställning har räddat
många liv, problemet är bara att människor har inget lärd av historien..... positiv 
tänkande förstörde ledare från " förste och andra världskriget ", positiv tänkande
räddade liv, när 9/11 inträffade ( försök att tänka dig, om du var den siste, som 
kom levande ur W.T.C, tack till den brandmannen som riskerade sitt liv och 
hjälpte dig ) Nej, jag tror verkligen att positiv tänkande gör underverk....Ta aldrig
något för givit, man vet aldrig vad imorgon dagen kommer att bli, lev dit liv i nuet,
och glöm igår dagen...men lär från dom miss du har gjord i livet, man ska ramla från
sin stege, för att kunna klättra upp igen.....

                       linjer/Linie07.gif
            Att vara, är att vara, som negativ i en spegelbild ( positiv ) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar