( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, maj 30

På hugget,... ( inklusive fan )


djur/hundar/Hund35.gif
Är det en sorts hämnd från ett tidigare liv, eller är det bara dom
idioti av bieffekten efter den strålbehandling jag fick..kanske som
du förstår är det lika för mig, som det var för "Shakespeare" eller
dom andra stora ( "Livingstone, Einstein, och inte att glömma
Bert & Ernie från Sesamistreet" ) alla vi stora,  har vi det samma
funderingen och undran....... 
" Vad menar du, och vad är frågan om ? "

Trött som fan, Han " fan ", Jag, Hunden, och alla 6 Katterna ( alla vi nio ) sov
en stund på eftermiddag, jag tillsammans med 2 katter och en hunden " på /
framför eller under "soffan, dom andra djuren, var på sin säng, Det kan har att
göra med väderomslaget, men trött, ont i kroppen och ingen ork, är det som gäller
för mig, och det konstiga är, att det går bra tidigt på morgonen, en promenad med
hunden ( vi blir följd av minst 2 katter ) innan kaffe / tidning, och då kan jag
nästan göra hur jag vill, men efter klocka 12:00 är det körd med det.... ingen ork
kvar, trötthet kommer ( och smärtan i axel har kommit tillbaka igen ) och det är
då, som soffan kommer i bilden, har ni nån bra lösning till min problem, berätta mig...

Vi köpte för ett par år tillbaks nya trädgårds-möbel
Jysk, ( förstår rätt att där är inget fel med Jysk )
men kvaliteten på trä möbler är inte mer som det har
varit... Jag tror det var för 4 år sen vi köpte dom möbler,
och nu är ryggstödet på en av stolarena redan
ruttnat...( mjukt träd, som en svamp )....Bordets ben
hålla inte och lossna hela tiden...När man köpte på
80-/ och 90-talet trämöbler kunde man använda dom,
dom var gjord för att vara " ute " i väder och vind....
Vi har kvar en extra sånt sorts möbel arrangemang,....
För att använda som extra ( i annan del i trädgård, ser inte bra ut, färgen är 
borta, etc ) och den är kvar i, om man kan säga " gott " skick, ...Så jag undrar,
varför kan man inte behålla saker som är bra, varför ska man ändra på vinnande
konstruktioner..

Vädret och jag är inte bäste kompis heller, igår kväll,en underbar kväll med en
temperatur av en 17 grader, MEN nu på tidigt morgonen en ynkliga 4 grader, skulle
nästan tro att vinter är på G igen.....

Att vara, är att vara, på hugget...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar