( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, juni 1

Han, Hen, Hon, Hin, Hyn, Hån, Hön, Hän ? - Det är bara välja !!!

 linjer/Linie49.gif
En dag i tagit, igår tidigt upp igen som solen, men med en sköna tanke.att jag
och målaren, skulle göra ett försök att ge maskorna simlektioner...Några
abborre och gädda, men allt annat skräpfisk var välkomna med......I total blev
det vinst för fiskarna ,,,,, ( och förlust för maskorna )  Bara att kunna koppla
av en stund, och sitta bredvid vattenkanten, och njuta av naturens underbara
dofter och tystnaden.......okej , det blev 3 styck ( abborre ) som fick friheten
tillbaka, i vår damm hemma hos oss. ( en jävlige bra mygg fällan )...Ute-
temperatur visar lite över 14,6 grader, och jag stark funderar om jag skulle ta
en dopp poolen ( den visas 22,1 ), nackdelen med det är, att molnen blockera
allt fina....Ingen sol finns i närheten....
                                        smileys/smile25.gif
Jag fick fundera en stund på följande, men nya ord kommer till svenska språket
värja år, och i år är tydligt att vi har fått ett ny könsord, ett ord som kallas" HEN "
Vi har " HAN " och " HON ", och om det är for " HAN " säger man ''det är
" HANS'',  och om det är för en " HON " säger man ''det är " HENNES ''..
Men hur blir det då för " HEN " ? Kommer det att bli, att man kommer att säga
'' det är HONNES " ?
Jag är en HAN och inte en HEN och jag trodde att en " Hen " var en kvinnligt
ord, ( men äntligen Wikipedia är det språk som normalt använder könsbestämda 
possessiva / personliga pronomen i tredje person, eller med andra ord ett delad 
personlighet  ) så blir det då en hon eller en han ? eller kommer det att finnas en
möjlighet att där kommer ett fjärde alternativ?
" HIN " HUN " HYN " HÖN " HÅN " HÄN " det är bara välja !!!
Jag föreslå ett ord som redan fanns sedan 60-talet ( Serien, Ally McBeal gjorde 
den populär på 90-talet ) " ordet UNISEX !! ", Ingen Han, Ingen Hon, Ingen Hen,
Unisex betyder, båda för honom och henne, Men tänker man på det sättet, är vi
igen " tillbaka " på 60-talet, " och kan vi börja om igen med " att brinna upp BH's  "
och ha sex " med och för " alla......." Back to the future "  ( ett sorts moment 22 )

Ha alla en bra dag !!
Fundera inte för mycket om vad jag skriver, .....dom är bara " mina " tankar !

             Att vara, är att vara,... "HEN"

1 kommentar: