( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, juni 24

Alternativ medicin, kalenderflickorna .......och V75

Midsommar är slut, och nu är vi på väg igen mot mörkare tiden. Solen tar av
igen, dagarna börja blir kortare, och det börjar blir tidigare mörkt på kvällen igen....
Kan inte vänta på Julen, när det börja ljusna igen.....

Efter mycket efterfrågan, skriver jag " igen " ( men nu bara ) 2 länkar, med
alternativ medicin ( Inte bara mot cancern ) du kan söka på t.ex, växter,...
behandlingsformer, m.m...( placera dom i " bokmärken ", så ni hittar dom 
nästa gång själva )
Alternativmedicin I naturläkemedel
Den virtuella floran

****************************************** 


Man blir som cancerpatient ( vilket frugan och jag diskuterade ) ganska svår
vid vara tålmodig, jag vet att jag har aldrig varit en person som hade mycket
tålamod, men jag tror att min tålamod försvann ännu mer, den dagen jag fick
höra att jag hade cancern, Från den dagen, fanns där ingen planering mer för
framtiden ( man vet enkelt inte om man har en framtid ), man lever livet från
dag till dag, " med undantag naturligtvis ", för saker man måsta boka en vis
tid innan....

Vi tittade igår kväll på en film som hettade " Kalenderflickorna ( eng. text )", Filmen  
är baserad på en sann historia om en grupp Yorkshire kvinnor som producerade en 
naken kalender för att samla in pengar till Leukemi forskning inom ramen för  
Kvinnornas Instituts i april 1999. Så jag undrar varför tar det så lång tid med 
att skänka lite pengar till min insamling för cancerfonden, Sedan 2000 har 
de Kalenderflickorna producerade kalendrar för 2004, 2005, 2007 och ett recept 
kalender för 2008 med deras favorit Yorkshire recept på baksidan av varje månad. 
Tio år senare lanserade Kalenderflickorna en 2010 kalender med en ny uppsättning  
fyra färg bilder och i syfte att höja £ 2.000.000 för leukemi & Lymphorna research.
Jag kan rekommendera filmen särskild om man vill ha inspiration för att göra nåt 
mot cancern.....

****************************************** 
djur/hastar/Pferd06.gif
    
V75 VAR IGÅR SOM VANLIGT, ( INGEN UTDELNING - på 5 rätt ), DET 
ÄR ALLTID  SÅ NÄR JAG HAR FEM RÄTT, ... BU-HU STACKARS JAG....
                                        ******************************************
Lite onödig info men som in en tidigare inlägg, placerar jag nu igen veckans 
" Tema dagar "....( för kommande vecka 25 juni t/m 01 juli )
2012-06-26* Internationella dagen, mot missbruk av handel med narkotika
2012-06-26* Internationell solidaritetsdag för tortyroffer
2012-07-01* Silikonbröstens Dag ( varför inte " Bröstens dag " ? )

 Att Vara, är att vara," Kalenderflicka "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar