( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, juni 30

Skellefteå-forsen i år igen, hoppas jag...


Vi tar vägen mot stranden.....Vi som aldrig setts förr
Att du vågar gå med mig.......ifrån trängsel och vin
Det var enkelt för båda.......Bara öppna en dörr
Sommarnatten är från - och med nu din och min
Med en suck rullar vågorna in..

Ta mej till havet, och gör mej till kung!
Kung över sommar'n och natten
Sanden er fuktig och kvinnan är ung
Galen av längtan är jag
Dofterna samlas, och luften blir tung
Ta mig till havet och stanna tills natten blir dag 

   linjer/Linie36.gif

Nu har sommar'n börjat på riktig, temperaturen stiger i gradvis tempo..
Poolen har en genomsnitt temperatur av 23 grader, och att bada värja
dag gör att kroppen hålla ett bättre kondition..... och då är meningen är att 
vi ska göra ett försök att tar oss upp till Norrland, 
vet bara inte exakt när eller hur.... 

Fiska i Skellefteå-forsen, vild-öring ( icke odlade ), harr, lax och abborre. 
( helst ingen gädda ), rokt på björk / enris, och på gammaldags sätt, som 
bara dom gamla vet.. fy vad gott och skönt det ska bli.... 
lika som att träffa alla gamla bekante igen.

Att vi ska göra ett försök att tar oss upp till Norrland är för att man aldrig
vet om där kommer en chans till i livet....man ska njuta av det man kan få...
En dag i tagit, njuta av vad livet oss kan ger... ( nu låter jag nästan vemodigt )
En annorlunda upplevelse blir det i år, Frugan kör ( jag få inte som ni vet ) och 
övernattningar kommer att blir i en stuga ( och det för oss som kampar hellre )..
Frihet, frisk luft, men nu blir det tack till min sjukdom en stuga, det är kanske inte 
så smart att lägga sig på en kall luftmadrass på marken i en tält....

   linjer/Linie36.gif 

Att vara, är att vara, kung för en dag, 
   Kung över sommar'n och natten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar