( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, juni 9

Smålinger, inte Smålandningar,

Igår var inte den bäste dagen att vakna till...tidigt som fan med
kli in i huvud,...Tur för mig att dagen blev bättre än väntad...!!!
Solsken och kaffe, när men läsa tidningen...frukost - knäckemacka
med kokte ägg, kaviar och ost, livet ser redan soligare ut...
      djur/MIX/Mix25.gif
Snigeljakt levererade en stor antal smålinger ( inte smålandningar, men
små sniglar
) som inte få chansen att massproducera sig...
Antalet minskar värja dag, okej ! inte med mängder, men 1 a 2 styck
Men med 2 styck mindre värja dag, gör det oxå att dom försvinner.....
En " hundbajs-påse " med " tö-salt ", och en gammal mat-pincett är
hemligheten bakom min snigeljakt ( det ska vara fuktigt i gräset med )
Att strö salt rund tomten minskar oxå antalet i mängder, det är
bara inte 100 % bra för naturen.... men naturen gav oss salt och
sniglar.... så det är bara välja vad du vill ge tillbaka till naturen....

Igår började EM- fotboll och nu är frågan vem ska jag heja på ?
Holland eller Sverige,jag tror i början på båda två... olika grupper
tack och lov, men det längre båda lag kommer blir det svårare för mig.
Det ene sida är att jag är holländare ( född, och ja, alla har sina brister ),
och på den andra sida är att jag är Svensk ( sedan kort ), svår fråga,...
Jag kommer tillbaka till det....

Nu i morse vaknade jag av slem i halsen och en otroligt ont i huvud och
37,3 i feber.... Det med ont i huvud kan ha en naturligt förklaring, jag
drack nämligen en whiskey mer än jag bruka göra på en fredags kväll..
Tur för mig, att en timmar senare ( jag ville nämligen inte väcka min fru ) var
feber borta och hade som vanligt 35,5 gr igen, men det med slem i halsen
är en fråga, det kan vara något jag ätit, eller druckit som jag inte tål, det
som jag inte tål är t.ex kolsyra, och det började efter före gången jag har
haft strålning......
Att Vara, är att vara, som en  bollar/BallKreisel24.gif !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar