( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, juni 8

Smeknamn, slangord, eller e-mail terror ?

Ibland skulle man bara vilja ta bilen och fly, bort från allting och allt.
I-morse var sån tidpunkt i mitt liv, vaknade klocka 03,00h, och kli in i huvud...
Ja ni läsa rätt " kli in i huvud " ungefär som brännässla kli men annorlunda...inte
att jag vill lämna min familj eller sånt, men man hoppas att man kan komma bort
från allt skit som finns i kroppen, den jädra cancern... Man börja fundera om och
över olika saker i livet, och vad meningen är med dom....Vad är meningen med
livet över huvud tagit ??
Vi ger varan olika smeknamn om vi tycker om varan, och om så inte då
använda vi otrevliga slangord ( allt från olika yrke till invånare till storstan....)

      Olika slangnamn för olika yrke / invånare , låtar inte alltid vara så trevligt !!!
      En " kvacksalvare " = Läkare ( nån som inte vet mycket eller inte kan 

      den medicinska bakgrund som behövs )
      En " noll-åtta " = Stockholmare ( nån som inte är så klokt, eller bo i  

      Fjollträsk / och " Fjollträsk " = Stockholm
      En " psyko-terapest " = Psykolog ( nån som tror kan påverka en annan 
      men vet inte riktig hur eller vad )
      En " manschett-pojke " = Kontorist ( nån som inte vet var han pratar 

      över / jobbar endast via telefon som kundförmedling )
      En " lagvrängare " = Advokat ( tror att veta exakt hur man kan undvika lagen )

      En " Snut " = Polis ( nån som tror är lagen, men är inte lagen )
      En " Inget-gör " = Ingenjör ( nån som tror vet allt, men kan inget )


Jag vet att det låter allihopa som väldigt nedstämde, och skrämmande
men i folkmun blir vissa yrke kallad på det sättet.....Själv jobbar jag, eller bättre sagt, " få " jag inte jobba angående min medicinering..Jag är lastbilförare ( testförare för Scania ) och " få "  inte köra bil, jag har nämligen medicin som påverkar reaktionsförmågan / säger dom ( jag har alltid varit trög vid vissa tillfalla / man kan kalla det för vara Öst-Indisk, eller bättre sagt, man gör /hör, hur och vad man vill )

Då kommer vi till nästa grej, terror eller oönskade mail via internet / e-mail......

Känner du dom ? dom personer som skicka all dom E-mail ?
e-post/E-mail63.gifAnn.Marie, Sofie, Marie-Louise, Maria, från
"Coolavinster.se" skickar " alla fyra " samma e-mail; "  
Det är andra gången vi skriver till dig angående 
din telefon ",....Hur kan fyra personer skriva en " andra "
gång från samma adress ?
Kan man kalla det " e-mail terror " eller " trakasseri " och kan man sånt polisanmäla som oönskad kontakt ? Kan man få en sorts förbud  för försäljare att disponera oönskad material i en brevlåda ? " SVmail.se " skickar varenda gång " låna mellan 1000 och 100.000 " eller, " 4500 i detta mail, varsågod ", kan man då kräva att dom betalar ut dom 4500 svenska kronor, vilket dom säger " Varsågod " till.?

Hemma på brevinkastet / brevlåda, kan man klistra en lapp med " ej reklam Tack "
eller liknande, och det blir i genomsnitt accepterad, men hur sätter man en
"ej reklam tack " lapp på en e-mail adress ? Skicka en mail tillbaka med att du inte
vill ha deras mail hjälper inte, för nästan alla mail är som " NO-repley mail " skickad..

kommunikation/Telefon/Telefon09.gif Telefonförsäljare som ringer genom en datoriserad
uppringnings centrale kan man i alla fall anmäla till " NIX "
och det reducerar uppringningar reell....
Problemet är bara att dom nu oxå använda sig av mobil


Att vara, är att vara, irriterad på nästan allt !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar