( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, juli 17

Farväl, eller hejdå, till nästa år ?

Sköna dagar börjar tar till sitt slut, och nu är det bara tre dag kvar tills 
avresa hem, Det blir svårare och svårare för värja år att säga hejdå
( man vet aldrig, om det är farväl ) till Slagnäs..... Norrbotten / Lappland.
Jag vaknade i morse tidigt av smärtan i bröstet, jag ramlade igår under 
min fiske-tur på andra sidan forsen ( men jag fick upp min Harr ).

Sån himmel, förigår klocka 4 på 
morgonen är underbar att titta på...
Jag kommer att saknar det....
Jag vet att man kan se himmlen 
överallt på jordklotet, men det är något 
specialt med att ser det här, jag kan inte 
beskriva det...


Samma är det för camping platsen,  jag
har beräknad att " vår " familjen har nu varit
i över 40 år på samma plats, och det med 3 
olika camping ägare
Gamla-gamla ägare ( den jag fiskar med )
Gamla ägare - sin son och nu 2 underbara 
Tyska vänner, som fått liv i campingen igen 
med, som man säger " nytt blod, och nya ide ".


Jga har varit igår med G-G ägare i båten för att fiska på sjön, och hämta mjäder 
som han la  ut, vi fick i total 12 styck 35 cm store abborre, och en halvstor gädda 
vilket han alla, kommer att röka !! Rökning kommer att ger på det sättet som jag 
har beskriven i en tidigare inlägg på min blogg / dagbok. 
Det är nu bara lite för tidigt tills jag ska ut, och fiska igen.....Rund klocka 11 kommer 
min kompis från Luleå på en liten besök, kul tycker jag.....


Fisk blev det igår morse 
( en HARR på 45 cm 
och ca 1,1 kilo )

Store problem; Jag tappade bort min Dators USB minne så jag trodde jag 
kunde inte försätta med min väder och fiske-rapporten som tidigare, men 
upptäckte jag kan min mobil använda som usb minnen mellan min
dator ( och då via mobil, usb minne ) till  nästa dator...











Att vara, är att vara, ...uppfinningsrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar