( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, juli 18

Nöjd !!!

 Lite tidigare än vanligt men jag tänker sova inatt, så varsågod.....

Att vara tidigt vaken har sin fördelar, t.ex, internet uppkoppling på campingplats, 
När det är för många gäster, är det svårt att komma i på internet, det problem finns 
inte så här tidigt, när alla sover !!!  Nu så på ledigheten få man inte glömma att fylla 
på dosett med medicin....Det är nämligen så, att cancern inte tar ledigt, eller tar 
semester under sommaren. Frugan och jag, vi var i för igår titta på den nya stora 
timmer-stuga ( som ägs av campingägarens föräldrar ), man kan bara säga whauw, 
fan vad snyggt !!! en riktig drömhus !!









Min Fru och Camping ägare i vardagsrum / köks-pentry i stor timmar stugan, inred som gammal 
sydtysk eller sånt vad man kan hitta i österrike, Jag kan tänka mig denna stuga att ha som bostad 
eller eget hus...80 kvm det räcker som eget, ingen övervåning och ingen källare, ett riktig dröm 
timmer hus... Kostnad runt 700.000 kronor om man bryggar det själva med hjälp av vänner, och 
man anlitar nån som lägger taket....Man ska ha sin egen tomt naturligtvis innan..

linjer/Linie17.gif

Tillbaka till vardags igen, vaknade av smärtan i bröstet ( efter fallande på stenen
vid forsen dagen innan ) tror att musklen eller nerven har fått en reellt smäl.
En av våra halvapor " Lule-gubben " var igår hos oss på besök, det var nu lite 
närmare att komma för en fika än vanligt ( 120 mil skillnad ) det blev en härligt dag...
Dagen började med sol och fiske, Lule-gubben kom runt klocka 1100, en trevligt
stund.....vi var på hembygdsgården och åt vafflor ( ingen " våfflor " för dom smakade 
som skosulor ), lule-grabben fick nyrökta abborre som lunch, och gick runt 1900 mot
hem igen ( 2 timmar körning till lule ), och han fixade min dator igen.......

linjer/Linie17.gif

På kvällen gick jag och camping ägare en tur på sjön med båten för att ser om vi 
kunde få upp nån öring....Det blev ingen öring, men 23 abborre och 3 gädda, nästan
allt gick tillbaka i sjön, förutom dom 5 störste abborre ( 3,6 kilo total / 2,3 kilo rensad ).


               Att vara, är att vara, nöjd !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar