( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, juli 23

Förkyld, Prognos och så kallade bipacksedel, eller biverkning förklaring

Måndagsmorgon och vecka tre av semester, har börjat för många...
Prognos för kommande vecka ser lovande ut, en riktig sommarlovs
vecka ( äntligen YR.NO ), och det tar mig till många bloggare som
har cancern och inte kan förstår att solen ger missfärgning på huden..
Jag undrar om dom personen någonsin har förstått att information
angående medicin finns i kartongen eller förpackning, ( det kallas
bipacksedel eller biverkning förklaring ) Vid t.ex, Kortison ska
man inte vistas för mycket i solen, Och vid Doxyferm finns tydligen
särskilde text som säger " På grund av risken för allergiska 
hudreaktioner bör du undvika solning, även solning i solarier, 
under behandlingstiden och ytterligare minst 5 dygn efter det 
att behandlingen har avslutats.
Jag vet att jag inte tål all den sol på min kropp efter all dom behandlingen
jag har gått genom, det ett bara acceptera som det är, inget annat...

Efter hemkomst från Norrland är det tydligt att jag blivit förkyld, och därmed
ger hosta, snor och slem, chans att byter varan i ett rasande tempo, i försök
att göra mig galen. Varför kan en cancer patient inte får en få dagar, att vara
som en vanligt människa, men istället alltid behöver tänka på sin sjukdom som
i värsta scenario.... 
 linjer/Linie19.gif

Men all med all
prognosen för
kommande sommar
vecka ser ut som
följande och det ser
inte dåligt ut om jag
får kommentera
mig själva


 linjer/Linie19.gif
Att vara, är att vara, förkyld.  ( ... sniff,.... sniff  )
och ja det stämmer att jag har byt bild på min dagbok / blogg endast 
för jag tycker det är en sån vacker underbar utsikt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar