( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, juli 22

kreditbolag eller myndighet kan få problem, utan våra pengar ( skulle vara hemskt eller hur ? )

Lördagen gick åt att rengöra alla kläder ( min fru tog hand om tvätten )
och jag själva började på morgonen med att kontrollera att ingen räkning
försvann i tidningshögen... jag vill inte att nån kreditbolag eller myndighet
kan få problem, utan våra pengar ( skulle vara hemskt eller hur ? ), och
kontrollera om allt är på sin plats igen, efter en 12 dagars besök till norrland.
Hoppas vi kan göra detsamma igen nästa år, längtar redan.....

Dotter 1,måg 1 och barnen är på Gotland, ( utomlands inom landgränser )
Dotter 2 kommer med måg 2 och barn till stugan nu i helgen, fixa vidare var
dom hålla på med ( måla stugan och så vidare )
Måg 3 har semester från studier, och Dotter 3 är den ända som underhålla
systemet så att livet går vidare ( hon jobbar den stackarn )
Sonen har jag ingen aning om vad han gör, jag tror han jobbar, men har väl
snart semester, och då kan han hjälpa fixa vårt kök, med ny kakel.

Det känns som livet har tagit stryp igen, ont som f-n i axel, vilket jag vaknade
från igen,  Hoppas att smärtan inte blir värre, och att hostan kommer ta till
ett slut snart. Allt hostande gör att smärtan i bröstet inte försvinner och bara
blir värre, ( jag menar den smärtan efter att jag ramlade på stenen vid 
forsen i Slagnäs ) Skönt att veta att cancer patienten, oxå kan ha ont, eller
smärta utanför deras " vanliga " sjukdom, det är inte kul, men bra att veta !...

Idag blir det ett stor frågetecken med varför, hur, och vem, ska göra vad !!!
Inget planerad, solsken och skön temperatur är vad vi önskar, kanske en
dopp i poolen om temperaturen tillåta det, men 20,4 är för min del för kallt.

        Att vara, är att vara, med dig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar