( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, juli 24

Ordlek ( kul men farligt ), och att vara på penicillin igen...

Det är jätte farligt att bara skriva en text på en tidning !!! 
På Aftonbladet var t.ex följande texten "Solkrämen skyddar mot cancer"  
och efter det står det i små bokstäver "stämmer inte"
Jag tycker det är missledande och ger falsk hop för många drabbade, var 
går gränsen med" Tryck-frihet och Yttrande-frihet". Om en produkt 
blir representerad på en reklamfilm, ska allt vara in ordning, så att folket 
inte blir eller kan bli lurad , men däremot i en tidning ( och det är inte bara 
Aftonbladet ) kan man skriva vad som helst, för det heter " Tryck-frihet 
och Yttrande-frihet" jag säger det är " Bullshit".. skriv istället om som 
det är, och försök inte skrämma- eller ger falsk hop till folket... ordlek är kul, 
men bara till en viss nivå.
Skärp lagen om den väl omtalande  " Tryck-frihet, och Yttrande-frihet" 
Och du behöver inte komma med kommentar att där står att det "inte stämmer
att " solkräm skyddar mot cancer ",( jag vet vad det står ), men det är 
missledande !!!

        linjer/Linie17.gif
 
Det var igår inte min bäste dag, jag hade ont i axel ( fram och bak ) är
förkyld,och har hostan, en lite höjd temperatur ( vilket för min del, är 
inte bra ), men min fru ( tack och lov lite envis ) ringde LAH för att dom
skulle komma för att ta sänka, och vara säkert att inte " igen ", en
lunginflammation är på väg, resultatet var att blodvärde var perfekte men
att " kanske "..( jag vågar inte skriva om det var, positiv eller negativ, 
man vet aldrig på läkarens språk ) en inflammationvar på väg.och för
vara säkert att ingen inflammation " kommer ", fick jag en 10 dagars kur
med penicillin,

Smärtan i min axel är troligtvis en bindväv som uppstod efter behandlingen
med strålning......inte farligt, bara jobbigt och smärtsam !!
Tack frugan min, är det så, att jag troligtvis inte få den lunginflammation,
Love you.

Att vara, är att vara, på penicillin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar