( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, juli 28

Grillstekte potatis, Grovskuren sallat, och en färsk rökt öring

Så blev det igår !! jag sov till klocka 01,30 när jag vaknade från smärtan
i höger axel och vänster foten, gickupp för att ta smärtstillande, vilket
orsakade att jag inte kunde sova mera, inte före klocka 0400 när jag kunde
lägga mig ( för en två timmer extra sömn ) på soffan,...
Målaren dotter 2 måg och jag skulle till Hovden för att göra ett försök
att ta upp ( och hem ) några fina öring, men det blev inte exakt på det
sättet...Vi gick och fiskade, ...fiskade, ....fiskade ( titta vad bildbevis 
berättar ) gömde vi oss i grönt, bakom buskar, mellan träderna och
mycket mera, men det hjälpte inte, för den ände som fick en öring var
dotter två, som satt sig på bara på en klippa ( en riktig klippa ) och








när man tittar på pilen, ser man öringen som var " 758 gram " eller " 3/4 "
eller " trekvart kilo " ( vilket låter bättre ) och blev en riktig god rökt
middag,.....tillsammans med grillstekte potatis och grovskuren sallat...

Vaknade imorse ( runt klocka 0400 efter 6 timmars sömn ) igen, tack till
den förbannade axel... men tur det finn Oxynorm.( Oxikodonhydroklorid )
Trodde aldrig, att jag skulle kunna uppskatta att där finns drogar ( in medicinskt 
syfte naturligtvis !! ) att ta, särskild som fd-Holländer, som är född i drog-
huvudstaden Nr 1 " Amsterdam  / Nederländerna "...

Och för att avsluta gårdagens berättelse, en fin bild av en relaxad storfiskare !!!
( och jag vill bara försäkra mig med följande " det är inte jag som är på bilden )


Att vara, är att vara,...
relaxad sittande vid
en sjön, eller fors 
väntande på den öring 
eller fisk som man 
vill ha .......
( Tålamod är en bra sak att ha )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar