( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, juli 20

HEMRESA !!

Efter 2 timmar städning av stuga, och packning av bilen ( inkl ATV )
var det tid att tar farväl eller bättre sagt " att säga hejdå " från våra
vänner eller " nästan familj ",  tårar och många kramar ( inkl..att vi
ville betala priset av stugan, vad det skulle ha kostat, pruta ska inte
den som säljer göra, men tvärtom ) var vi på väg hem igen,
Okej vi hade regn på vägen men inte i samma omfattning som på
vägen dit. Övernattning gjorde vi på samma camping"  Storsjön "
men i annan stuga ( denna stuga var byggd vattenpass ), campingen
ligger vid herrgård / högekustbron....

Jag vaknade tidigt, som vanligt,  och fick vänta tills min förare ( min fru )
skulle vakna... och för att hon skulle köra, få det tar den tid det behövs....
I morse åkte vi vidare söderut, ( jag är jätte stolt på min fru att hon klarar
av min kommentarer, och kör sån lång strecka vilket hon absolut inte är van )
Lika som före gången åkte vi från storsjön camping med solsken och blå
himmel, hoppas det håller i sig tills vi är hemma...och det gjorde det nästan
hela vägen, vi fick några dropp men inte mycket.

Hemma fick jag lägga mig på soffan för jag klarade inte av mycket mera
igen vaken hjälpte jag frugan med uppackning av bilen och grejer...

Att vara, är att vara,.. på hemmafronten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar