( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, juli 19

Midsommarnatts regnbåge

Jag vaknade idag runt klocka 0300 och gick till servicehuset, det såg ut 
om himmelen var i eld ( soluppkomst ), på vägen tillbaka såg man regnbåge... 
det var för mig förste gången att jag såg en regnbåge mitt i natten, en riktig
upplevelse man normal inte är med om.


  









Igår kväll var vi i grillkåtan med ägaren, sin fru, vänner och personal, 
Det blev en lite hejdå party, inte för mycket, inte för lite, lätt lagom...
Det var en riktig dagen före dopparedagen, siste dagen innan avresa, tillbaka 
till hemfronten, och så att verkligheten kommer i fatt igen...Idag ( torsdag
blir det avresa och farväl, hejdå och vi ses förhoppningsvis igen till Slagnäs...
Nu är det bara packa bilen igen och sätta sig på väg hem igen
Vädret dom siste två veckor har varit mycket bättre än prognosen som var 
givit av YR.no , och " bättre " än prognosen från KLART.se eller SMHI.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Att vara, är att vara, på rätt plats, på rätt tid.
( 2012-07-19 möjligtvis ingen inlägg angående internet uppkoppling som saknas )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar