( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, juli 25

" Mellan Gasa och Betlehem "

Folk undrar var Slagnäs och Slagnäs Camping  ligger någonstans i
Norrland, och då är det en kul grej att kunna säga halvvägen eller
mellan " Gasa och Betlehem " ( på riktig ) istället av att säga det
vanliga mellan  "Arjeplog och Arvidsjaur "









Jag vet att det är lite mycket Norrland på sist, men vadå, man kan
hitta många roliga saker på besök hos vänner i Norr ( Laponia )
Laponia ligger lite högre upp i Norrbotten men det är bara en stenkast
bort. Några andra stenkast bort från t.ex Jokkmokk till:
Luleå                     170 km      Gällivare                  94 km
Porjus                     43 km       Arvidsjaur              155 km
Kvikkjokk               120 km       Kiruna - Narvik      420 km 
 linjer/Linie62.gif
Tillbaks till Söder igen, eller "Östergötland", länet var det redan är
mörkt på kvällen klocka 2200 ( i jämförelse med Norr- och 
Västerbotten....) Inte att jag klagar, men det är rätt skönt att ser var
man går, särskild sent på kvällen. I morgon kommer Lah igen på besök
för kontroll av sockervärde och då kommer väl diskussionen hur vi ska
göra med min Port-a-cath ( som inte fungerar, och aldrig användes ).
det ända jag vet är att nu på eftermiddag ska jag in på sjukan för röntgen
och titta varför det inte fungerar...
Så det kan troligtvis bli, en ny operation för rätta till med det som är fel.....

linjer/Linie62.gif 
Att vara, är att vara, ....troligtvis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar