( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, juli 26

Recept; " 182 dagar " eller " ett halv år " inklusiv nedsätt immunförsvar...

Recept                         " ett 1/2 År "
Ingredienser ( räcker till 1 person, med nedsätt immunförsvar i minst 182 dagar..)

mat/Nahrung21.gif* 2 dl Influensa
* 2 kg Tarm-operation
* 3 cl Kramp
* 2 msk Smärtan i axel ( 2 gånger )
* 10 dl Penicillin ( delad i 2 omgångar a 5 dl )
* 1 sprucken häl
* Port-a-cath ( helst inbakade)

Beredning; ( kom ihåg att man ska ha ett immunförsvar som är nedsätt 
på minst ett halv år, eller 182 dagar )

Vi börjar året med en reellt influensa 2 dl, följd av en 2 kg dubbel tarmoperation
( vilket nästan kostade ett liv ), blanda ihop med en 3 cl krampanfall, ( orsakat 
av en fel " 5 dl" 10 dagars penicillin kur ), tillsätt då " 1 msk " smärtan i axeln, och 
blanda ihop det lite senare med att gå runt med rullator, nu är " 1 msk " med smärtan 
i axel tillbaka igen, men lite starkare än för..och uppe på det, ligger man en förkylning, 
vilket betyder, att där var en inflammation på väg ( så igen tar vi 10 dagars 5 dl 
penicillin kur ), och försiktig med att röra ner 1 fot med sprucken häl ( så jag kan 
" nästan " inte gå ), samtidigt med att lägga "port-a-cath" ( inbakade, vilket inte 
fungerar som det ska ), och nu....

Servera; så länge det är varmt,  på ett silver fat med önskning, att året är " inte " 
slut än....  Njut av receptet och fundera; kommer där någonsin ett slut på skitet, det 
kan inte vara så, att " jag " i all ensamhet ( tillsammans med frugan ) få njuta av 
all detta..så varsågod ta gärna " mitt " recept, och njuta tillsammans med mig ... 


        blandad/Sonstiges12.gifblandad/Sonstiges12.gifblandad/Sonstiges12.gif
( FEEDBACK )
Nu klagar jag inte, endast för jag bestämde att detta år skulle, och ska vara " min "
eller vårt kvalitets år, 
Jag " har " min ATV ( fyrhjuling )
Jag " har " ( tack till frugans födelsedagspresent ) åkt luftballong, 
Jag " har " varit i Norrland för att fiske, och 
Jag " har " en underbar fru som körde den 200 mil, endast för min skull,....
Jag " har " en uppvärmd pool i trädgården, och njuter av den....
Jag " har " en anställning på ett företag, vilket bryr sig om sin personal, 
Jag " har " vänner som ställer upp utan klagomål, och  / eller funderingar,.
Jag " har " världens underbaraste barn och barnbarn ( inkl mågarna
Men berätta mig, hur mycket ska en människa gå genom, för att kunna leva ett 
vanligt liv ? ( för detta kan inte vara ett vanligt liv )

Att vara, är att vara,.....på recept


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar