( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, juli 3

Rabarber ( guinness world records ) ??

Första dag i en ny vecka, Måndag fyrade sonen 29 år !! 1 år kvar
tills han blir " GUBBE ", Nej jag är inte gammal, men barnen växer
snabbare nu, än för i tiden..... ( tycker jag ).

Jag undrar, finns där en rekord om, hur stor en rabarberblad kan bli
eller ska vara, eller hur tjock, och tung, en rabarber stjälk är..?
Jag har anmäld min, i alla fall hos " guinness world records ", jag hittade
inget på deras hemsida om rhubarb eller rabarber, inget om där fanns nån
rekord eller så om storlek, vikt, eller tjocklek, så vem vet om jag kommer
med i nästa upplaga 2013 ?


Blad
Längd, 105 cm
Bred  105 cm


Stjälk
Längd 51 cm
Bred 4,5 cm
Tjocklek 3 cm
vikt 555 gram


   
                       byggplats/hantverkare-byggnadsarbetare/Baustelle70.gif     byggplats/hantverkare-byggnadsarbetare/Baustelle70.gif     byggplats/hantverkare-byggnadsarbetare/Baustelle70.gif      byggplats/hantverkare-byggnadsarbetare/Baustelle70.gif
Tillbaka till vardagen igen,..Altanen börjar blir en "kostsam" projekt, jag
börja nu tvivla, och tänka på, att jag aldrig skulle har börja med taket, men
man kan vara ivrigt, och dum ibland, kanske det har att göra med mina
metastaser ( det låter bra, att ge "dom" skulden )...På förmiddag skulle
måg 1, och jag har handla virke, och takränna, till altanen, men på en konstig
sätt blev det inte av, vi skulle oxå har tomt släppet ( lastad med ris och grenar )
på tippen,men det blev inte heller gjord.....senare på kvällen tomde vi släppet
i alla fall på tippen så nu på morgonen kan vi till byggmax hämta grejer..
                       byggplats/hantverkare-byggnadsarbetare/Baustelle70.gif     byggplats/hantverkare-byggnadsarbetare/Baustelle70.gif     byggplats/hantverkare-byggnadsarbetare/Baustelle70.gif      byggplats/hantverkare-byggnadsarbetare/Baustelle70.gif
På eftermiddag har jag i alla fall pratat med min läkare på LAH, och vi kom
överens att vänta med medicin minskning, tills efter semester, och att vi inte ska
överdriva med nedskärningen av medicin just innan semester, klokt läkare  !!!
Allt är grön,... och klartecken är givit från LAH's sida, nu få vi kan åka på resa
och nu är det bara vänta tills dess.

Att vara,är att vara,...ett rekord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar