( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, juli 2

Ta det inte illa upp, men en STOR party ? ....Jag kallar det en "Fiasko" !

I bibeln står någonstans att man inte ska skvallra över sina grannen.
Jag; - Men om grannen talar illa om dig ?  Få man då skvallra ?
Bibeln; - Nej, då ska man inte sjunka till deras nivå.
Jag; - Okej, då ska jag berätta en " påhittat " historia...
Där fanns en grupp människor som skulle ha en "STOR" fest i helgen, 
Dom hade hyrd en riktig stor fest-tält för alla som skulle komma.
( - tror det fanns en 15 till 20 personer inklusiv deras barn plus 
anhang ), dom första gäster kom runt klocka 14.00, dom sista gästerna 
anlände just innan klocka 15.00, trokigt för dom människor men dom 
första gästerna gick redan hem runt klocka 17.00, och det var tomt på 
människor runt klocka 18,00...( kan man kalla det en " riktig " fest ? 
Kan man säga då att man har många vänner ? ) "  från start till slut, 
inom 4 timmer var festen över, och alla gäster ( förutom deras barn ),
var på väg hem igen ".....
Jag; - PS, Undrar var dom fått det ide ifrån, från en fest-tält ? Historien är slut !!!
linjer/Linie09.gif linjer/Linie09.gif
Tala om Fest !
Grabben fyller år idag, 29 bast, och 1 år kvar tills du ska bli " Gubbe " !!         
Grattis..
 linjer/Linie09.giflinjer/Linie09.gif
Helgen var som en solsemester på Malis... varmt, liggande vid poolen ( för en kort 
stund i alla fall ) och en kall öl i handen, grillade,och tittande på andra som jobbade..
- trädgårdsarbete är frivilligt jobb, antar jag. ( men kul att titta på ). Jag beställde
" lill " stugan i ( vårt ) semester paradiset, och namnet på lill stugan blir "Örnen"........
Vi ( läs " Jag " ) kan nästan inte vänta, ATV står färdigt, släpkärra är färdigt, fiske-
grejer är packade, nu finns bara kvar att packa väskorna, ledighet och den tiden det
tar för att köra upp dit.....och det vad frugan ska göra ( min stackars älskling )...

Det ser inte stor ut ( är det inte 
heller ) men tillräckligt stor för två 
personen  som inte har dom " lyx " 
krav som vissa människor har, ingen 
badrum, ingen toa all dom lyx finns 
på samlings-rummet mitt på campingen.
Men där finns kyl, liten kök, tv, och
internet

Perfekt för oss !!


***********************

Nu blir det allt eller inget, frugan satsade 100 spänn på att Italien kulle vinna 
över Spanien med 2-1 ( eller i alla fall att dom vinner ) jag satsade
mina pengar på Spanien oxå 100 spänn, ( vinst och mer än tre mål )
Tur för mig, vinsten blev inte mycket men i alla fall 248 kronor,
synt för frugan, jag vann....och frugan förlorade....
Jag har nu spelad på 4 matchen, och alla fyra vann jag på...
total lite mer än 700,- i vinst ( insats bort räknad )
 Onödigt information för er, men för mig jätte kul att veta, att jag har
tur med någonting mer, än min fru, ...( det är inte min hälsa i alla fall !!)

***********************

Att vara, är att vara, som ( Ahummm... ) Spanien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar