( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, augusti 5

600 dagar efter beskedet, och M/S Wasa Lejon

Nu är frågan " SKA JAG FIRA 600 DAGAR efter BESKEDET eller inte "
Att jag överlevde första prognosen, är värd att fira, och det var för 600 dagar
sen, men att fira att man är sjuk, låter lite sjukt....
Men jag lovar att över 600 dagar ( Då är det totalt 1200 dagar efter beskedet ),
det är då, att ska jag har en " JÄTTE " Party ( endast för inbjudna, och alla som 
vill, och kan komma, då fyller jag nämligen jämt, samtidigt att 1200 dagar / lika 
med 3,2 år efter beskedet, är värd att fira ).....
----------------------------------------------------------------------

Det blev Dotter 1, 2 och 3, Jag och Frugan, som åkte på räkkryssning..
Hur kan man tänka, att 3 vuxen dotters ( med egen familj ) skulle vilja
åka med sina föräldrar på utflykt, ( Sonen ville inte åka med.... ) och
det blev nästan obligatorisk, att jag skulle betala hela kalaset / inkl dricka
( och vilket jag naturligtvis gjorde med nöje )

Publicerad utan tillstånd av familjen










Kvällen var underbar, och varmt ( ca 20 grader ), ingen vind ( endast liten 
sjöbris ) vacker solnergång, och massor med räkor ( och 2 öl för min del )...
Allt startade runt klocka 19.00 på kvällen och vi var hemma igen runt midnatt.

På dagen har jag jobbat med kakelfog, ett jobbigt och stressigt arbete, allt ska
vara färdigt innan det torker, men efter att man har slita som ett djur, ser man
ett resultat, en som jag är stolt över...." jag är bara en amatör i * gör det 
själva hemma bygge *, ( MaMo Timell ? ) "
Nästa steg var, att ställa dom flesta saker tillbaka på sin plats igen... ( då kan 
man prata om stressigt arbete....)  Idag blir det små fix runt i köket, kylskåp
tillbaka på sin plats, hänga tillbaka krokarna för diskborste etc..etc..
Och troligtvis men säkert, blir det idag, en dopp i poolen, klippa gräset, och lite till...

Att vara, är att vara, obligatorisk ?
( Detta har inget med Astrix & Obelix att göra )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar