( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, augusti 4

Räkkryssning med " M/S Wasa Lejon " och ( Jag vet hur man uttalar det, men hur skriva man det ? )

Som sagt " börja med det dåliga nyheter först ", Sveriges damfotboll lag
har inte lyckas med att komma vidare till halva final, och blev slagna i Kvarts
final, av Frankrike med 2-1, lika som att brasilien blev slagna från japan med
2-0, det blir aldrig som man hoppades...( men drömma få man ).
Nästa dåliga nyheter ( halv bra ) är, att jag hade ingen smärta i axel igår, men
vaknade istället inatt av den....en dag utan oxynorm i alla fall.

Bra nyheter finns oxå, siste fasen av " kakelände " i köket har påbörjad, okej
jag är inte så snabbt som " Timell & co " ( som skulle har gjord det på en halv 
timmar ), men ingen ser hur lång tid det tar, och alla ser resultatet....
För att ta bort gammal kakel - sätta nya gips skivor - måla vattenskikt - silikon -
sätta nya kakel - igen silikon - foga alla kakel - och alla små detaljer tillbaka
det tar " minst 3 till 4 dagar ( inkl torktid ) med två man "......
För den som läste noggrant, den ser att ingen vattenpass är skrivet eller använd...
Så om allt i ett huset är sned ( vilket det oftast är i gamla hus ) ska man inte
sätta kakel med vattenpass, men istället använda " ögonmått " för att det ska ser
rakt ut....
Nu är det bara frågan; är det kaklende - kakelende - kakelände - ....
kakelelende - kakellende eller,....jag vet hur man uttalar det, men hur
skriva man det ??? Det är i alla fall kakel, och blir ett....fint och snyggt kök..

Ikväll ska dotter 1 och 2 ( Jag vet inte om deras sambos följer med ), frugan
och jag ut på " Roxen"  med båt, och var specifik; ska vi ut med räkbåten. en
riktigt " räkkryssning "  med  " M/S Wasa Lejon " ( så kanske ses vi ikväll ).







Att vara, är att vara, ...( rakt som en räka ? )

PS, kom ihåg att jag har en insamling för cancerfonden " Fuck Cancer "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar