( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, augusti 11

Aktier, eller pengar i madrassen?

Det är kanske konstig, men när jag tittade på
TV-ekonomi igår, säger alla experten att, "nu"
när det går dåligt med Nokia ( och kursen 
sjunker ), att man då ska sälja sin Nokia aktier ..
Det gäller för resten för alla aktier äntligen
experten. Men min uppfattning är att man ska
köpa när aktier är lågt, för om dom är höge,
kan man inget vinna på dom, med andra ord
den enda väg dom kan gå är ner, men om man
köper dom billigt kan det "nästan" bara gå upp, inte konstig att vi kommer leva i finansielle kriser om man säljer billigt, och köper dyrt, då har man på förhand redan bestämd följande; att man har alltid ett förlust ....eller hur ? Frågan är bara "NÄR" ska man köpa, eller hur länga man vågar att vänta.... Väntar man för länge, kan det vara för sent, innan det är för sent...(konstig mening)
Jag är inte nån finansiellt expert så lyssna inte på mig angående aktier / fonder, jag är
från den gamla skolan, att det är mer säkert att ha pengerna i madrassen ( det ger 
lika mycket ränta som på banken ) Bankerna låna våra pengar utan att betala ränta,
men om du vill låna, betalar du ränta till dom, tänk på den då !!! Det gamla sättet var
inte så dumt.....

Jag vaknade igår tidigt som fan igen, smärtan var inte från denna värld, jag hoppas
att snart jag få en besked vad orsaker den smärtan... bara 4 dagar kvar till röntgen....
Resten av dagen var ganska uthärdligt med smärtan, kylklamp av ris hjälpte till
att få smärtan borta ( man är desperat att testa allt ), på besok hos målaren och
kvällen var trevligt,  med dotter 1 inkl familjen, på deras altan vid sommarstuga......

  Att vara, är att vara, på gamla sättet !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar