( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, augusti 19

Chivas, Åbro och nån annan Gubbe

O vad en dåligt väder vi har haft i sommaren, ( tittande på termometer ) den visar
tropiska temperaturen, mitt på dagen var det 32 grader i skugga hos oss, på vårt
altan. Badtemperatur var, och är 25 grader varmt, vi behöver vattna gräsmattan
snart så kom inte med påstående att vädret var kas i sommaren...
Okej, nån regnskur har vi haft, men det är bara bra för " oss " som har egen brun...
Vi behöver vattnet för att ha i vinter....( inte alla har kommunalt anslutning till 
vatten )
                                                  smileys/smile25.gif
På dagen var vi hos frugans bror och fru, dom fyllde år, så det blev lunch, och kaffe
med tårta ( jordgubbe / ananas / grädde ), men tack till min smärta blev det inte en
långt besök, kvällen var som ni förstår på altan tillsammans med dotter 1 och dotter 2
inkl deres ambos ( måg 1 och 2 ), Irish Coffee med grädde, var en av dom
ingredienser som blev framtagen på kvällen, Chivas Regal kom förbi, lika som
Norrland (och sin bror som heter åbro eller nåt i den stilen, - en tredje var oxå
där,.... men jag glömde hans namn, han heta "tallisker" ).



För att skydda
identiteten har dom
stackars människor
fått smiley ansikte
( i verklighet var 
dom gladare )

( Måg 2 och 
Dotter 2 )



Nu på morgonen har mirakel händ igen, för tredje gången i veckan, jag sov till
klocka åtta !!! ja ni läser rätt jag har sovit i sju timmar !!!
Tror att oxycontin hjälper mig att sova, smärtan är inte total borta och jag
vaknar från den, men jag kan sovaaaaaaa !!!

Att vara, är att vara, .... Glad !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar