( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, augusti 18

Vet en läkare, hur smärtan kan påverka känslor ?

När jag började skriven tänkte jag först skriva följande; < Hur tänker 
läkare egentligen, som ni vet har jag smärtan som " f4n " i axel och 
det är tack till, att en del av tumören har flyttad sig mot min ryggmärg, 
och i ryggmärgen sitter hela kontrollsystemet över rörelse av benen, armen, 
etc  Alla läkare lovar att en cancerpatient inte behövs ha onödigt smärtan, 
men om man ha den smärtan, och en möjligt fram förhållning ( som jag ser 
det, ingen bra förhållning  ) att där finns en risk, att jag kanske blir förlamad, 
och att då läkare tycker att smärtstillande " Oxycontin " ( vilket är en lång-
verkande smärtstillande ) är inte nödvändigt, men däremot kan att jag få ta 
en extra " Oxynorm "  ( som är snabbverkande  men icke långvarigt ) mot 
smärta..>,  Men nu lite senare tycker jag att dom läkare har redan gjord allt dom
kunde från början för att få mig frisk, så nu dra jag en streck genom det av vad jag
har skrivit; Hur tänker läkare egentligen, som ni vet jag har smärtan som 
" f4n " i axel och det är tack ( bla bla bla ... resten av texten ) däremot kan 
jag få ta extra " Oxynorm " ( som är snabbverkande  men icke långvarigt ) ,
och börja skriva på nytt....

Jag var från början ut min egen fria vilja en provkanin, angående min behandling,
och det är dom läkare som har räddat mitt liv, flera gånger om senaste året.... så
det skulle inte vara rättvis, att nu skylla på dom personen, om det nu skulle gå fel....
Risken att jag kommer i en rollstol är stor, men det är bättre än alternativet, ett
alternativ vilket jag fick " som besked " redan för ett och an halv år sedan,
" att dö mellan 6 månader, högst upp till ett år  ".
Nu njuter jag istället, av den tid som jag vet att allt " går " bra, och vad nu
kommer att hända efter strålning, det få vi väl ser då...Rollstol eller inte,  framtiden
får bestämma vad det kommer att bli,.....Att " jag " bestämde i början av allt, att
" jag " skulle bevisa att " dom " hade fel med prognosen, innehållande inte att jag
" inte " skulle komma i rollstol, och det innehåll bara att jag ska kommer överleva
deras prognos...Nu hör ni troligtvis redan nästa vecka ( eller veckan efter det ),
hur det blev, och vad resultatet blev;  rollstol, ....eller inte ?
( Smärtstillande tar jag nu ändå, det är  kanske " mot " min läkarens 
rekommendation, men det är " min " kropp, och " jag " har bestämd att 
jag inte ska ha den smärtan, " Oxycontin " stillade min smärtan nu i en 
dag, i alla fall )

( Jag skriva detta, som jag hade tänkt att skriva, men endast för att vara 
ärligt mot mig själva, inte för att jag vet att mina läkare läser min blogg )

ATT VARA, ÄR ATT VARA, ...RÄTTVIS  
                                 ( OCH ÄRLIGT MOT SIG SJÄLVA )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar