( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, augusti 20

Dopp i poolen klocka 0900 söndagsmorgon och " all blacks " tattoo


Jag undrade vad nästa grej i mitt kvalitets-år skulle kunna
bli, nu har jag redan två tatueringar ( en drake som liknar 
olybompa drake och som förställer min fru ) och den
andra är två pandor ( som förställer två personen som har
betyd väldigt mycket i mitt liv ) Nu hade jag tänkt att ta
en tredje tattoo, nämligen den här bredvid texten...

Silver Fern,  från the " ALL BLACKS "
och det Nationelle symbol av New Zeeland...
en " KIWI-fågel "
 Om du undrar vad " THE ALL BLACKS " är, det är
New Zeelands rugby team, en av världens bäste...

( Båda tatueringen jag redan har , dom har jag ritat själva, lika som denna )
Nu är det bara få klartecken från läkare att jag kan ta den tatuering,...
Om du undrar varför ett klartecken kan jag meddela att i vissa svarta färgen kan
finnas en metall substans vilken reagerar på magnetröntgen ( och den få jag titt 
som tät )

Gårdagen blev kontrollerad av smärtan och solsken, den bäste överraskning var
att måg 2 kom ner från stuga klocka 0900 för att ta en dopp i poolen, vilket jag
inte förväntade ( dagen innan på " fyllan " - inte riktig fyllan men på väg dit... -
kom vi överens, att ta en dopp i poolen klocka 0900 nästa morgon ), tufft..
Smärtan i axel och ryggen blev delvis kontrollerad av Oxynorm och en Oxycontin,
men var på skalan, långt upp till 10:an.

Nu är det bara väntan på beskedet att komma in på sjukan för behandling och
strålningen, ( med hopp att inte blir stolsittande ), som ni kanske kan förstå har
jag mardrömmar om det, att ha en risk att bli förlamat skrämmer livet ur mig...
( Men vadå, ett basebollträ i ansiktet, eller att gräva marken under foten 
bort, är väl inget att bryr sig om...det händer titt som tät, .....ingen vecka 
utan uppgift.... ) Att överleva, är att acceptera, att tar sitt lott i livet.... och mitt
är att få som mycket stryk som möjligt, innan jag kan bli frisk förklarad..

Att vara, är att vara,.... in väntan på nästa stryk !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar