( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, augusti 27

Det går inte att beskriva, hur det är att vara Cancerpatient.

( fri översätt )  
Du känner mitt Namn, Du känner mitt Liv, Du känner vad jag har gjord, 
Men Du känner inte till, vad jag går genom...  

Det är troligtvis vad som varenda Cancerpatient kan ha som kännetecken in sitt liv...
Jag säger " inte " att familjen, och vänner inte förstår sjukdomen, men dom " riktiga " känslor 
kan ni aldrig förstår, dom känslor vad " vi "går genom, ( Det går helt enkelt inte att beskriva....)
Om jag säger att min smärta är nästan borta, kan betyda att den finns på nr 310:a skalan,
Då är den för " mig " borta, men för en annan kan den vara då en 7:an, på samma skalan, 
( du ser, det går inte att beskriva vad en Cancerpatient går genom..).

Att vänta på, för att bli inlagt på sjukan, för att genom går en strålning låter inte så farligt, 
men om man vet konsekvensen, om man inte ta den strålningen, blir man vettskrämd...
( kan vara skillnad mellan leva eller dö )

Söndag - vaknade tidigt ( nästan ) som vanligt, men kunde somna om på soffan igen...
Matade katterna, satt kaffe, och njöt av en varm macka med ost ( frukost ). Runt klocka 
10.00 satt vi os si bilen, för att åka till Gistads marknad.... Det var e skön utflykt, inte för 
många människor, inte för stort med knallar...
Eftermiddag var med dotter 1 och 2 inkl mågarna, kort stund men trevligt..
( Nu Idag - Måndag, ska jag bli " hundvakt ", eller hunden ska vara 
" mamo-vakt ", allt är beroende hur man ser på saken )

Att vara, är att vara, .....Relativ !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar