( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, augusti 26

Färsk gräddat bröt, Tatuering, och MackMyra

En önskning för många, är att vakna, med den underbara lukt av varm färsk
gräddat bröd, Det hända min fru igår morse, du ser jag är snäll mot min fru...


Synt att jag inte han
ta bilder när dom var
gräddat, dom var
försvinnande gott..


Lördagen i sammanfattning; Handla, Modifiera min ATV så att jag kan ha en
släpkärra på den, Bada ( 24,3 grader i poolen ), och en provritning med
en tatuerings-penna för min förhoppningsvis framtidens tatuering...

Fjädern i tatuering ( är en så kallat " Silver 
fern" ) som förställer en ormbunke som har silvrig
undersida på sina blad. och som ses som en
symbol för Nya Zeeland.

Kivi, ( "k-wee" är maoriska namnet ) och korrekta
svenska stavningen är med "v". Namnet, och fågel
är en " Status " Symbol för Nya Zeeland

( Båda är som sagt " symbol " för Nya Zeeland )


Det blev ingen kväll ute på stan som planerad, svärföräldrar från dotter 3 var inte
i rätt hälsa, " förkyld ", så det blev en hemmakväll med dotter 1 och mågen stället.

Öppnade en nytt flaska Whiskey
( man ska ha viss nöje i livet ), en flaska
som har sått sedan 2009 ( så den var 
inte så nytt ) MackMyra " special " 03 
Så förlåt till måg 2, nästa gång du kommer
få du smaka, men jag ville inte vänta med
öppna, tills du skulle komma ( PS den var
okej, inte jätte gott, men okej )

Jag uppskatta att hela familjen " inkl svärföräldrar " att vid sjukdom som t.ex
förkylning ni inte kommer på besök för att inte smitta mig... särskild nu inför
besöket på sjukhuset angående strålning ( nej jag vet inte än, när jag bli inlagt )

Att vara, är att vara, att ta hand om livets små nöje !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar