( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, augusti 21

Powernap, och / eller " Gör jag mig i onödan oroligt ? "

                             djur/katter/Katze18.gif         

Att inte veta, det är det svåraste i processen med denna " 74DR4 " sjukdom, att
vänta på ett besked, som när ska jag komma in på sjukan för behandling ?, ..
och då att inte veta, hur eller vad resultatet kommer att bli, så frågan står kvar i
huvud; blir man utan nervkänslor i kroppen, eller gör jag mig i onödan oroligt, och
kommer jag leva vidare, utan behöv av någon hjälpmedel..Men jag är "rädd "...
" rädd " som fan


Ja, ja-men, jag på soffan, och för att
skydda mitt identitet har jag tagit av mina
glasögon, och gjord en svart streck över
min ansikte, så att ni  inte känner igen mig..
Att vakna på natten med smärtan, och då
kommer till underfund med, att man glömde ta
sin medicin kvällen innan, gör det till en
självklarhet att man ska ta en power-nap
soffan. ( en power-nap på två timmar )

Det var inatt 5;a natt i rad, som jag vaknade av hemska smärtan, Oxynorm hjälper
inte på det sättet jag önskar mig, och Oxycontin som jag ta ( och det mot läkarens
rekommendation, hjälper till en viss del ), tillsammans med en extra morfin plåster
ska det hjälpa mot smärta, " men gör det inte..."
Önska tänkande om att dö, Ja, det finns momenter jag kan förstår att människor tar
livet av sig, enbart för allt är bättre, än den jävla smärtan...
Så om du kan tänka dig att ta, 20 till 25 mg konstgjord morfin, 2 morfin plåster 
med total styrka av 37 mkg / timmar, ( båda plåster och konstgjord morfin är en 
sorts Opioid **), 5 mg Stesolid, och 4 x 665 mg Alvedon, ger dig kanske en ide 
vad smärtan är....

ATT VARA, ÄR ATT VARA, FÖRSTÅENDE


djur/katter/Katze04.gif 
(**) Opioider är ett samlingsnamn för en stor grupp substanser och är antingen hämtade från naturen (t.ex. morfin), 
framställda kemiskt (t.ex. exempel petidin) eller är naturligt förekommande i kroppen (t.ex. endorfin). De verkar 
smärtstillande genom att påverka det centrala nervsystemet. Läkemedel ur denna grupp kan ge användaren euforiska 
känslor, de kan därför vara beroendeframkallande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar