( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, augusti 17

Ett riktig dröm liv ???

Som skriven igår, allt kom som en reellt chock, och nu börja man fundera vad man
kan göra, för att göra att mitt kvalitets-år, blir det kvalitets-året jag önskar mig att det
kommer att bli, som jag önskar mig att det ska bli..  ( igen en riktig korkad och 
konstigt mening, jag tror jag är duktig på dom sorts grejer... ) Saker jag har gjord
i mitt liv är redan så mycket och exceptionell ( mycket mer än vad en små pojk kan 
drömma över ) saker som jag har gjord är t.ex;
  • Varit fram i flygplans-cockpit, över Atlanten.
  • Sitta fram i tåg-cockpit ? ( långstreck mellan Linköping / Göteborg ) 
  • Jag har kört en racerbil ( Formel 1 på Zandvoort / Holland ) 
  • Körde riktiga drömbilar, och min egen " Drömbil "














  • Jag har körd lastbilar på testbanan ( Scania )
  • Körd bilar på Hockenheim och Nurburgring
  • Flugit luftballong ( med frugan )
  • Åkt ångtåg ( inlandsbanan Norrland )
  • Varit på Hawaii, ( fiskad med Sylvester Stallone på hawaii )   
  • Körd mellan öst och väst kusten i Amerika ( med lastbil )
  • Varit på skidsemester ( i Aspen Colorado USA )
  • Varit på Jokkmokk-marknad ( och varit på Is-hotellet )
  • Druckit vodka i ishotellets absolut is-bar
  • Sett tulpaner i Holland
  • Klappat en kiwi på Nya Zeeland ( riktig drömsemester )
  • Har egen pool i trädgård ( lite som V-V-V...- Villa Vovve Volvo )
  • Varit i alla länder i Europa ( inkl gamla Öst-Tyskland /  DDR )
  • Har ätit räkor tills jag inte orkade mer ( med barnen och frugan )
  • Jobbat med Svenska artisten ( som Magnus Uggla, Bosson )
  • Jobbat med Hollands bästa rockband ( " Golden Earring" )
  • Har den mest underbare kvinna en man kan önska sig in sitt liv.
  • och har " som jag " tror dom mest fantastiska barn och barnbarn...
                     Så vad kan man önska sig mer ??

Dom ringde igår från lungmedicinska, kring tolv med beskedet, att det blir ingen 
operation, ( gud lyssnar ibland på önskningar ) men det blir akut strålning...
okej, det är oxå en sorts operation men inte med samma risken....risken att jag blir 
förlamat, är betydligt mindre med strålning än med en vanligt opration, mirakel 
händer, men inte ofta ( så förhoppningsvis går allt bra, och vad jag nu vet  
blir jag inlagt inom "  två veckor " för behandling,),  men det viktigsta för 
min del är att smärtan försvinner...

Att vara, är att vara, bli hörd !!! 


1 kommentar:

  1. Njaej.... Eftersom meningen var hyfsat korrekt uppdelad i satser, om än något lång, var varden inte så tokig ändå :-)

    SvaraRadera