( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, augusti 16

Reellt chock, " gråten kom djupt i halsen"

Det blev en reellt chock när telefonen gick igår morse, , det var lungmedicinska
som försökte nå mig... jag kunde inte svara direkt, för jag var uppe på stege för
att tvätta huset,...dom hade fått beskedet från röntgen ( som togs dagen innan ),
att dom ville att jag skulle komma in på sjukan " så snart så möjligt. " och så det
var inte konstigt att " gråten kom djupt i halsen", det resulterade att min fru
fick ta ledigt från jobbet, för att köra mig fram, och tillbaka.....Kommit på sjukan,
och efter samtal med min läkare," som förklarade att min ryggrad blev klämt 
av tumören, tumören som har trängt in i märgen cq nervsystemet " och det
betyder att det ska blir operation eller akut strålning, en nödvändighet om jag vill
leva ett vanligt liv....
Det är oxå därför jag har den smärtan, och nu finns där en " chans / risk " att jag
kan blir förlamat vid vilken ingrep dom än väljer, inte roligt, men det är bättre än
alternativet, att dö av och från smärtan... " i början av alla behandlingar har 
dom skärt av tumören från ryggraden, det för att minska risken att detta 
skulle hända "
Så jag undrar nu bara varför dom inte reagerar direkt, när man berätta att man har
sån jävla ont, okej jag ser allt ganska positiv och om  man ska det ser positiv,
nu går allt i rasande tempo och jag behöver inte vänta 3 a 4 veckor på besked
och / eller ingrep.... ( jag har haft den smärtan sedan jag var inlagt för min 
dubble tarmoperationen i april - mars 2012 )
Detta år skulle vara mitt " kvalitets-år ", så jag få väl börja fundera vad
nästa stora grej blir i mitt liv, och vad jag ska göra ???

                                         smileys/bigsmilie17.gif   smileys/bigsmilie19.gif    smileys/bigsmilie5.gif

Att vara, är att vara, att ha en positiv möjlighet !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar