( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, augusti 2

Glömde Svenska sportprogramm, att våra tjejer speler fotboll i London ???


Olympiska spelen är i full
gång och Svenska damlag
fotboll spelar som aldrig för...
Min förhoppning att sverige
brasilien skulle bli final blir
inte av, men där finns en
möjlighet om Sverige vinner
på fredag över Frankrike, och
Brasilien vinner över Japan,
blir halva final Sverige mot Brasilien

Jag tror att om tre-kronor herrlaget, var på Olympiska spelen, med fotboll, hade der
funnits nyheter på varenda framsida i varenda tidning och på tv ( på varenda kanal )
Men nu när damlaget är i toppform, och kommer till kvartsfinal, finns plötsligt inget på
tv eller i tidning... Jag är övertyget att ni spelar hela vägen upp till Guld, och det är
därför jag skriver om er..   Ni förtjänar mer än detta, ni få  " inte " komma på dom
glömde sidorna i en sportbilaga,. Ni är styck, för styck, mer värt, än Zlatan och hans
hela gäng tillsammans..
Heja Tjejer, Heja Sverige !!!

Ont i huvud, och ont i axel, kanske jag skulle inte tagit den " andra " whiskey
i går kväll, inte att det ha att göra med axel, men jag är säkert det har att göra
med den ont i huvud som jag har, tror man kan kalla det en liten baksmälla..

Köket hålla på att ta form igen, gipsskivor sitter på sin plats, och är målade och
försätt med första sillikon för att göra dom vattentätt, bänkskiva är ny-slipat, dränkt
full med ny olja ( paraffinolja ), och idag ska det bli, att kakelfix, kakel och med
lite tur kakelfog kommer på väggen....( då är det nästan färdigt )
Att avrunda allt, och det finslipa av resten av köket, genom sätta tillbaka detaljer
som t.ex; träpanel, för att göra allt igen till en vackert utseende, kommer att bli
någonstans i helgen, när allt är fixt och färdig lackat....Det kommer att bli fint....
Ni kommer att ser slutresultatet på bild !!  Vi tycker i alla fall att det passar vårt
kök, men som sagt vem är vi ?
( Vi heter inte " Simon & Thomas " ,  vi är inte, Timell & co från " äntligen 
hemma " ,  ser inte ut som Willy " Bygglov " eller har en  " arge snickare "
som heter Anders.....  Men vi heter och är " Mamo ( Max ) och fru " , vi bor 
och leva här.. )

Att vara, är att vara, tillsammans !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar