( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, augusti 22

" PIMP MY RULLATOR " DISCOPARTY och DÖDSHJÄLP ?


Att vara invalid eller förlamat behövs inte vara så tråkigt om man tittar på bilden ovanför
 " PIMP MY RULLATOR "  
 ( Kanske sponsrad av sjukkassan eller bingolotto ? )
linjer/Linie58.gif
Efter lång väntan kom igår min högtalare, vid tre paket Pringels kunde man få 
en högtalare, jag fick den igår och måste säga jag är lite imponerad av ljudet 
( men vad dom inte berättar är att man ska använda en 
Pringels burk som basbox för bäste ljudet )
Kan bli en riktig discoparty på sjukan kommande veckan 
när jag vet när jag ska läggas in
   linjer/Linie58.gif
DödshjälpJa eller NEJ, frågan är mycket omdiskuterad dom senaste åren....
Fråga man än Cancersjuk person med en " Obotlig prognos ", blir svaret i störste
sannolikhet " JA ", och fråga man en Topp-atlet med 120% bra hälsa kan man 

förvänta att svaret är " NEJ ", så få nu ingen " dumma " tanker,  Jag tänker " inte " 
att ta livet av mig, ( det är det inte värd, bara för jag har smärtan i min axel som 
överstiger alla smärtgränser ) , NEJ, förstår mig rätt att jag " ABSOLUT " inte 
har nån tanka över att tar livet av mig, eller för den delen, vill ha hjälp med det ... 
Och om jag skulle vilja ta livet av mig själva, skulle min fru blir så förbannad att 
hon troligtvis slå ihjäl mig... 

Den anledning jag skriver om detta är följande,....Jag kom över en konstigt, men 
ändå roligt fråga-formulär och jag tänkte dela några fråga med er,.. 
Nu vet jag inte om ni " vill "eller " kan " svara öppet på dom frågorna, men jag 
gjorde det,...och några av dom svar jag gav var följande,.... 

Ska dödshjälp finnas i Sverige?mitt svar; - Ja, skulle vara djurplågeri, om 
det inte skulle finnas ...
Är det acceptabelt att ge dödshjälp? ; mitt svar; - Beroende på personen man 
vill hjälpa, är det min granne, hjälpa jag gärna...( och det få ni tolka hur ni vill ) 
Är det moraliskt att vara trogen?mitt svar; - man kunde lika bra fråga,...
; - är det omoraliskt att var otrogen ?  ( Snacka om " dumma " frågor !! ) 
Är det okej att en rik person, köper en fattig persons njure, för t.ex,
1 miljon ( 1.000.000 ) Svenska kronor, innan dödshjälpen ?
mitt svar; - Mycket pengar för en fattig person, denna fråga måste  komma 
från en  person med mycket pengar, och i behöv av en njure....
linjer/Linie58.gif 
ATT VARA, ÄR ATT VARA,...MORALISK KOMPATIBEL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar