( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, augusti 23

Reality-serien om Cancern, och Unga tror att cancer smittar

 ( JR Ewing - Bobby Ewing - Sue ellen Ewing - Lucy Ewing Cooper, och Cliff Barns.)

Jag var glad att vi på, måndag, och tisdag, och onsdag, fick tillbaka en liten bit, 
från förgångna tider, " ta-da, ta-daa, tata-dadadada, da da da da-da-llaas "
Jag talar naturligtvis om " DALLAS " ,en riktig kult serien från min ungdom.
Njutning av högste grad, men jag tycker jag har äldrat bättre än Lucy eller
sue ellen, kanske för jag saknar dom plast-operationer ( 20 år gammal plast
blir fullt )

Charlene Tilton ( spelade
Lucy Ewing-Cooper på
70-talet,..och nu )



Linda Grey - ( spelade Sue Ellen
Ewing på 70-talet ,....och nu)




Saknar bara 
Victoria Princepal - ( som
spelade Pamela Ewing )



Och då läser man plötsligt på nätet i Nyheter om cancer, följande och 
funderar; förstå mig rätt, detta har total " inget " med DALLAS att göra,  
( okej, forutom att Bobby har fått cancer, men det är väl allt som har 
att göra med detta artikel..) .men jag blev som sagt lite ställd på pottkanten. 
( jag hoppas jag har läst fel, eller förstått fel )

Bara drygt hälften av gymnasieeleverna kände till 
att cancer inte smittar. Det visar en undersökning 
gjord av organisationen Ung Cancer som anser att 
skolan har ett viktigt informationshål att fylla.

Det nästa artikel som chockerade mig, var angående en Realityserier...
( eller som många kallar det " förnedrings TV " ). Som ni alla vet började 
man med " fångarna på fortet " runt 22 år sedan, ( hur övervinna man 
sina egen skräck-scenario ), och då fick vi " robinsson " runt 15 år gammal
vilket utgick från hur långt orka man utan mat ), men snart gick det på ett 
sätt som förnedrar alla deltagare, ,.... överviktiga människor som skulle gå ner i 
vikt i ett program som heter " biggest loser ", och nu börjar TV 3 med en 
" realityserien om Cancern " och det " i samarbeta med cancerfondens 
rosa bandet ", Jag hoppas med mitt hjärta och för deras skull att dom har tänkt 
genom det,... ( Eller  har dom skrivit " som vanligt fel "  i tidningen, och att det 
inte är en " realityserien  " , men en sorts dokumentär eller pratprogram ),..
Många av oss cancerpatienten har redan fått ett besked som liknar dödsdomen, 
ska vi nu titta på, att bli förnedrat oxå ? Hur långt få man gå, med att förnedra 
människor ?  Man kan " för fan " inte bara börja leka med människors liv.
   
Att vara, är att vara,..... utan ord ! 
( och ingen stödmedlem för cancerfonden mer, om artikel stämmer )


1 kommentar:

  1. Hej,
    realityserien som kommer att sändas på TV3 är en serie med kända kvinnliga artister som ställer upp och visar sitt engagemang mot bröstcancer under Rosa Bandet. Artisterna vill visa stöd till cancerpatienter och deras anhöriga, och hjälpa till att samla in pengar till cancerforskningen.
    Här kan du läsa mer om programmet. http://blogg.cancerfonden.se/blog/2012/08/16/du-far-mig-att-kanna-ny-tv-satsning-i-hostens-rosa-bandet-kampanj/

    Med vänlig hälsning Martina Frick Isberg, webbredaktör på Cancerfonden.

    SvaraRadera